Zolang ze slaapt RECENSIE

Mary Higgins Clark is een naam die mij bij het lezen van de cover bekend in de oren klonk. 'Wie?' Zul je misschien denken, want Higgins Clark is met haar bijna 87 jaar niet meer de jongste en is misschien bij de jeugd van nu dan ook niet erg bekend. Zelf ken ik haar naam van de boeken van mijn moeder die ik altijd in huis zag liggen. Mijn passie voor het lezen van boeken heb ik van haar meegekregen, al heb ik nog nooit eerder een boek van Higgins Clark gelezen. Ik was dan ook erg benieuwd naar wat voor boek Zolang ze slaapt zou zijn en of ik Higgins Clark net zo’n goede schrijfster zou vinden als mijn moeder.

Zolang ze slaapt gaat over de familie Connelly die een meubelfabriek heeft waar antiek replica’s worden gemaakt. De laatste jaren lijkt er maar weinig animo meer te zijn voor antiek replica’s en gaan de zaken slecht. Onverwachts vindt er ’s nachts een ontploffing plaats waarbij een ex-werknemer van het bedrijf omkomt en waardoor Kate Connelly, de dochter van de eigenaar, in coma raakt en het volledige bedrijf in de as wordt gelegd. Aan de politie de taak om uit te vinden of de ontploffing opzet was, zodat de verzekering een grote som geld uitkeert, of of er meer aan de hand is.

Wanneer je Zolang ze slaapt leest, merk je direct dat Mary Higgins Clark veel ervaring heeft in het schrijven van boeken. Direct vanaf de eerste bladzijde weet ze de aandacht te grijpen en deze ook gedurende het hele verhaal vast te houden. Er wordt op een aangename, vlotte manier geschreven, waarbij er veel wordt afgewisseld tussen hoofdpersonen en de verschillende verhaallijnen zonder dat het ingewikkeld wordt.

Zolang ze slaapt is een verhaal dat je het liefste in één ruk uit wilt lezen, omdat je wilt weten hoe het afloopt. Het leuke aan het verhaal vond ik dat ik tot op een van de laatste bladzijden niet wist hoe het af zou gaan lopen.

Wat is het laatste boek dat jij in één ruk uitlas?

Zolang ze slaapt

Mary Higgins Clark

26 september 2013

ISBN 9789021802367
    Uitgever Sijthoff
    256 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Daddy's Gone Hunting

Sijthoff

Thriller

1  2  3  4  5

Hannah Connelly is ontsteld door het nieuws van de explosie: het meubelbedrijf van haar grootvader is midden in de nacht tot de grond toe afgebrand. Haar zus Kate kon ternauwernood ontsnappen en ligt nu zwaargewond in het ziekenhuis. Ze is diep in coma. Volgens de brandweer is er sprake van opzet. Waarom was Kate die nacht in het bedrijf? Hannah begrijpt er niets van. Zij beseft ook niet dat iemand er belang bij heeft dat Kate nooit meer bij kennis komt. Iemand die ook Hannah's onderzoek dwarsboomt...

• Waar is de cast van Teen Wolf nu

• Netflix verfilmt kinderboek 'Sulwe' van Lupita Nyong'o

• De leukste Young Adult films op Disney+