De redding van Callie & Kayden RECENSIE

De redding van Callie & Kayden is het vervolg op Jessica Sorensens Het lot van Callie & Kayden en geeft je precies wat je verwacht als je de titel leest: de redding van de twee personages die we in het eerste boek in zo'n dramatische situatie hebben achtergelaten. Maar voor het zover is moeten er nog wel wat hindernissen genomen worden.

De redding begint waar Het lot is geëindigd, waardoor alle ellende voor degenen bij wie de gebeurtenissen uit het eerste boek zijn weggezakt rauw op hun dak valt. Kayden ligt in het ziekenhuis en Callie maakt zich verschrikkelijk zorgen, maar ze mag niet bij hem in de buurt komen. Ondertussen is er aangifte tegen hem gedaan en het enige dat ervoor kan zorgen dat hij niet de gevangenis in hoeft, is Callie's verhaal. Maar dat zal Kayden nooit van haar vragen, want dan moet ze ook haar eigen pijnlijke geheimen prijsgeven.

Het is weer even wennen aan de toon van het boek: donker en duister is het in de hoofden van Callie en Kayden, vanuit wie je om de beurt hun kant van het verhaal volgt. Zeker de treurige winterse wereld waarin het verhaal zich afspeelt, maakt dat het eerste deel van De redding een bittere pil is om tot je te nemen. Maar er is licht aan het einde van de tunnel. Met name Callie weet zich langzaam los te maken van het trauma uit haar jeugd en dankzij haar begint Kayden zich ook te realiseren dat hij het waard is gelukkig te zijn. Dat geluk ontaardt in een aaneenschakeling van seksscènes, waardoor het tweede deel van het boek helemaal in de Vijftig tinten-trend van dit moment past.

Het moet gezegd worden dat Sorensen zich knap in haar hoofdpersonen weet in te leven en het zich er niet makkelijk van af heeft gemaakt door ze een happy end te geven voor ze daar aan toe zijn. Helaas is dat tegelijkertijd het enige dat ze doet, want behalve dat de personages zich ontwikkelen, zit er weinig beweging of extra achtergrondinformatie in het verhaal. De redding is dan ook met name voor wie wil weten hoe het verder gaat met Callie en Kayden en voelt als een intermezzo naar een waardigere afsluiting voor deze dappere mensen. Maar ik weet niet of ik daar nog op zit te wachten...

Ga jij het tweede deel van Callie en Kayden lezen?

De redding van Callie & Kayden

Jessica Sorensen

16 oktober 2013

ISBN 9789401601054
    Uitgever Xander
  • Oorspronkelijke titel:

The Redemption of Callie and Kayden

Xander

1  2  3  4  5
    (10 stemmen)

Kayden is opgenomen in een ziekenhuis en het is onduidelijk wat met hem aan de hand is. Callie maakt zich verschrikkelijke zorgen, maar ze mag niet bij hem in de buurt komen. Iedereen wil de twee bij elkaar vandaan houden. Ondertussen is er aangifte tegen Kayden gedaan en is Callie de enige die hem kan redden, met haar getuigenis. Maar dat zal Kayden nooit van haar vragen, want dan moet ze haar eigen geheimen prijsgeven. In De redding van Callie en Kayden wordt de liefde van C&K nog verder op de proef gesteld. Vinden ze een manier om elkaar weer te zien, en te redden, of raken ze voorgoed van elkaar vervreemd? Jonge liefde was nog nooit zo spannend.