Ik hou (nog steeds) van New York RECENSIE

Ik hou (nog steeds) van New York is het zesde deel in de Ik hou van…-reeks van auteur Lindsey Kelk. Over de eerste paar boeken in de reeks ben ik super enthousiast, maar het vorige boek, Ik hou van Londen, vond ik een klein beetje een teleurstelling. En dat terwijl ik zó ontzettend veel van de stad Londen hou! Ik begon me ineens een beetje aan het karakter van Angela - en haar domme handelingen - te ergeren en ook de bizarre en ongeloofwaardige situaties in het verhaal stonden me af en toe tegen. Maar waren deze in de vorige boeken niet ook gewoon aanwezig? Jawel. Ik denk alleen in iets mindere mate. Overdaad schaadt, lijkt hier het geval. En ik denk ook dat het komt omdat iedereen in de loop der jaren wel wat verandert en wat meer ‘volwassen wordt’, terwijl Angela dezelfde fouten blijft maken. Keer op keer op keer. Dat gaat mij dan op den duur een beetje tegenstaan denk ik.

Een beetje aarzelend begon ik dan ook aan het zesde boek - ik wilde tenslotte toch graag weten hoe het nu met de getrouwde Angela verder zou gaan. En ik ben blij dat ik dit gedaan heb. Ik vind Ik hou (nog steeds) van New York qua thema en locatie (lees: kerst, baby’s en New York) een leukere afsluiting van de serie dan het vorige boek. Een leuk verhaal, heerlijk in deze tijd van het jaar! Ik heb me nog steeds wel een beetje aan - de nooit van haar fouten lerende - Angela geërgerd, maar ze heeft me in dit boek ook weer aan het lachen gekregen. Toen ik de laatste bladzijde van het boek omsloeg, baalde ik een beetje: zo vlak voor de kerstdagen vond ik het heerlijk om over Angela’s kerst te lezen. Ik ben spontaan meer in een kerststemming (zeg ik met Mariah Carey op de achtergrond)!

Ik denk wel echt dat het laatste restje Ik hou van… nu uit de tube geknepen is en dat het tijd is voor iets nieuws. Maar tegen de fans van de serie zeg ik: lezen dit deel! En het liefste nog voor de kerst!

Wel vond ik dat er best veel typo's in het boek stonden. Eén keertje werd de naam Louisa zelfs verward met Grace (wat dat kindje ineens wel heel volwassen voor haar leeftijd maakt!). Dat is zonde! Ik zou de uitgeverij dan ook aanbevelen om deze eruit te filteren voor een eventuele volgende druk.

Ga jij dit nieuwe deel in de Ik hou van...-reeks lezen?

Ik hou (nog steeds) van New York

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Angela Clark heeft eindelijk een ring om haar vinger en haar tijdschrift Gloss is een enorm succes. Maar ze werkt zich helemaal uit de naad en heeft nauwelijks tijd voor haar Alex – en dat terwijl hij helemaal klaar is voor de volgende stap: een baby. Angela twijfelt. Het is niet zozeer dat ze geen kinderen wíl, ze is er gewoon nog niet klaar voor. Dan staat haar jeugdvriendin Louisa ineens op de stoep met peuter Grace en een gebroken hart. Terwijl Jenny zich over Louisa ontfermt, moet Angela voor Grace zorgen, haar relatie met Alex zien te lijmen én Gloss draaiende zien te houden. En Angela zou Angela niet zijn als dat allemaal vlekkeloos verloopt...