Mijn man - obsessie RECENSIE

Ava is 26 en interieurarchitect in Londen. Ze heeft zojuist een foute relatie achter de rug en is ingetrokken bij haar vriendin Kate, welke een taartenbedrijfje heeft. Ava sleept binnen no time een paar prachtige opdrachten binnen op huizengebied en eigenlijk begint het leven haar weer toe te lachen. Wanneer er speciaal om haar gevraagd wordt bij een chique en enorm landhuis ‘The Manor’ ontmoet Ava de enorm knappe, mysterieuze, maar zeker ook intense eigenaar: Jesse. De vonk slaat over bij hun eerste ontmoeting, de erotiek spat er vanaf. Ava weet dat het foute boel is. Deze te knappe man heeft vast al genoeg harten gebroken en zij zit daar absoluut niet op te wachten. Met een smoesje vlucht ze weg en besluit de opdracht aan iemand op kantoor over te dragen. Er is echter een probleem, overal waar Ava gaat, lijkt Jesse te zijn.

Dit is een boek dat steeds maar op de plank bleef liggen bij Chicklit.nl. Op de een of andere manier zag geen enkele recensent enig heil in dit boek. En eerlijk is eerlijk, de leeslijst is afgelopen jaar overspoeld met erotische, foute en stoute boeken. Waarschijnlijk geloofde iedereen het wel zo onderhand. Ik heb mezelf uiteindelijk 'opgeofferd' dit boek te gaan lezen en mijn ervaring met het eerste deel van Mijn man (het is een trilogie) verbaasde me. Ik heb de 489 pagina’s op recordsnelheid gelezen en onmiddellijk de twee andere delen ook besteld! Het slaat nergens op, maar ik erger me dood dat ik de rest van de Mijn man-trilogie nog niet in handen heb!

Ik ervoer de gepassioneerde erotische roman van Jodi Ellen Malpas als een boek waar ik het liefst een dag vrij voor zou nemen. Verwacht geen diepzinnig gebeuren, geen groots uitgewerkte personages of verhaallijn, verwacht niets meer en niets minder dan foute spannende romantiek, een eigenlijk onecht knappe man en vrouw (het is eigenlijk slecht dat mijn feministische kant hier niet tegen in opstand kwam) en een einde dat zeker naar meer smaakt! Wel moet ik waarschuwen dat je dit boek óf fantastisch vindt, óf het snel weg legt. Kijk voorbij je schaamte en beslis bij welk leespubliek jij hoort. Ik kan er in ieder geval de donder op zeggen dat ik deel 2 en 3 voor het einde van 2013 uit zal hebben.

Lijkt dit boek jou fantastisch of begin je er niet aan?

Mijn man - obsessie

1  2  3  4  5
    (35 stemmen)

Architecte Ava O'Shea leert Jesse Ward kennen: een rijke, arrogante en mysterieuze zakenman, die meer dan een tikkeltje stout en dominant is. Maar hij is vooral onweerstaanbaar. Mijn man is een intens gepassioneerd liefdesverhaal dat lezeressen helemaal wild zal maken. De chemie tussen Ava en Jesse is aanstekelijk.

• De torens van februari -Tonke Dragt

• De redersdochters- Gerda van Wageningen

• Delfts grauw - Mascha Schoonakker & Bibi van Leeuwen