Adorkable RECENSIE

Voor ik een boek ga lezen, zoek ik vaak even een samenvatting op om te lezen waar het boek precies over gaat. Dit deed ik dus ook bij Adorkable, maar er was weinig over te vinden. Het enige waar ik op uit kwam, was een link naar een Youtube filmpje waarin een jongedame iets over het boek vertelt. Zij was erg enthousiast en vond het boek helemaal 'Adorkable' dus ging ik vol enthousiasme aan de slag met lezen.

Adorkable gaat over Jeane Smith, een beetje een vreemd uitziend alternatief meisje, en Michael Lee, een populaire jongen, die met elkaar in contact komen door hun (ex)geliefden. Jeane heeft een afkeer van alles wat ‘normaal’ is en is erg bezig met anders zijn en dit overbrengen op de rest van de wereld via haar blog en Twitter. Michael Lee probeert, ondanks het afwijzende gedrag van Jeane, toch steeds om met haar in contact te komen, wat situaties teweegbrengt van elkaar aantrekken en afstoten.

Zo leuk als het meisje van het Youtube filmpje het boek vond, vond ik het zelf niet. Het verhaal komt erg traag op gang en eigenlijk zitten er maar weinig hoogte- of dieptepunten in, wat het verhaal over het geheel genomen niet erg interessant maakt. Jeane en Michael blijven erg lang hangen in elkaar aantrekken en afstoten wat op den duur behoorlijk begint te vervelen. Ik betrapte mezelf erop dat ik me er ook steeds toe moest zetten om nog wat verder te lezen, want anders bleef het boek gewoon ergens in huis liggen. Wat mij betreft niet echt een aanrader dus…

Vind jij het boek wel 'adorkable'?

Adorkable

1  2  3  4  5

Jeane Smith is een blogger, een dromer, een rommelmarktdiva, directeur van haar eigen lifestylemerk en heeft een half miljoen volgers op Twitter. Michael Lee is de populairste jongen van de school, een ster op het toneel en het voetbalveld. Ze lijken in niets op elkaar, behalve dan dat hun exen hen allebei hebben bedrogen. Ze hadden allebei een grondige en absolute hekel aan elkaar, dus waarom kunnen ze dan plots niet meer van elkaar afblijven?

Adorkable draait om deze onmogelijke relatie die wisselend vanuit het perspectief van Jeane en Michael wordt beschreven, maar gaat ook over rolschaatsen, honden op skateboards, honden op surfboards, old skool hiphop, jongens die je tegelijkertijd wilt kussen en slaan, je haar verven in de meest belachelijke kleuren, liedjes om te dansen, liedjes om te huilen, cake, liefde, dood en alles daar tussenin.