Zak er lekker door! RECENSIE

Nikki is een meisje dat op school niet zo populair is. Ook is ze vrij onhandig en heeft ze nogal vaak pech. Ze is een beetje verliefd op Brandon uit haar klas. Nikki komt er achter dat Brandon bij zijn grootouders woont, die het dierenasiel Vrolijke Viervoeters beheren. Dan gaan er een aantal dingen fout: de opa van Brandon is van de trap gevallen en heeft daarbij zijn been gebroken. Daardoor kan zijn oma het dierenasiel niet meer openhouden, tenzij er geld binnenkomt... Nikki ziet haar kans om het dierenasiel te redden, zodat Brandon niet hoeft te verhuizen. Er is namelijk een liefdadigheidswedstrijd, waarbij je 3000 euro ontvangt voor het goede doel dat je gekozen hebt, als je deelneemt aan de wedstrijd. Wat voor wedstrijd? Kunstschaatsen! Nikki is van plan om dit samen met twee vriendinnen te gaan doen, maar gaat dat lukken als je niet kunt schaatsen? Ook heeft ze te maken met haar aartsrivaal Mackenzie, die alles op alles zet om Nikki's plan te verpesten. Zou het allemaal nog goed komen met Nikki, Brandon en de Vrolijke Viervoeters?

Ik heb genoten van dit boek, omdat er veel grappige teksten en tekeningetjes in staan. Het is gemakkelijk te lezen, en ik kon het boek niet neerleggen voor het uit was! Je kunt jezelf goed verplaatsen in Nikki omdat iedereen wel eens pech heeft, en ook voel je jezelf niet altijd de populairste... Ik vind dit boek geschikt voor kinderen van 8 tot 12 jaar.

Hoe vaak heb jij pech?

Zak er lekker door!

Rachel Renee Russell

13 november 2013

ISBN 9789026135026
    Uitgever De Fontein Jeugd
    288 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Dork Diaries: Tales from a Not-so-Graceful Ice Princess
  • Ondertitel:

Dagboek van een muts

De Fontein Jeugd

Kinderboeken 4-9

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Opnieuw smullen met Dagboek van een muts! Zak er lekker door! is het vierde deel in deze razend populaire serie van bestsellerauteur Rachel Renée Russell. Lees hoe Nikki in dit boek een sierlijke ijsprinses probeert te worden... Nikki springt een gat in de lucht: ze is uitgenodigd voor Brandons verjaardagsfeest! Maar haar geluk is van korte duur: haar aartsvijand MacKenzie doet alles om Brandons aandacht te krijgen. Tot overmaat van ramnp kondigt de gymlerares aan dat Nikki en haar klasgenoten moeten meedoen aan een Holiday on Ice-show. Maar hoe word je een ijsprinses als je niet kunt schaatsen? Ondertussen betovert MacKenzie iedereen met haar supersierlijke moves... Rachel Renée Russell is advocate, maar schrijft liever kinderboeken (ook omdat een pyama in de rechtszaal niet is toegestaan). De hoofdpersoon in haar succesvolle serie heet Nikki, net als haar dochter.

Kijk voor meer informatie op www.dagboekvaneenmuts.nl