Miss Lucky RECENSIE

Jackie Collins, zusje van actrice Joan Collins, heeft een behoorlijk aantal boeken op haar naam staan. In al haar verhalen draait het om seks, geld, macht en roem. Zo ook in Miss Lucky.

Lucky Santangelo is een meisje van 15 dat behoorlijk dwars ligt. Haar moeder is vermoord en haar steenrijke vader Gino stuurt Lucky naar een kostschool in Zwitserland. Hij wil dat ze zich voorbereidt op het huwelijk en moederschap. O ja, saillant detail: het verhaal speelt zich af in een tijdperk zonder internet en mobieltjes, namelijk de jaren zestig. Lucky wil helemaal niet trouwen en moeder worden. Het liefst wil ze het imperium van haar vader overnemen. Op de kostschool ontmoet Lucky de knappe Olympia met wie ze beste vriendinnen wordt en dan begint het gedonder.

De schrijfstijl is simpel, maar past goed bij de jonge hoofdpersoon en doelgroep. Door het geld van haar vader maakt Lucky van alles mee en ziet ze veel van de wereld. Dat trekt je ook door het verhaal heen. Zo zit ze op een Zwitserse kostschool, daarna met haar billen op het Griekse strand en niet veel later is haar kamer in een penthouse in New York. Lucky is sympathiek en het maakt haar zeer likeable dat ze zo graag haar vaders imperium wil overnemen, ook al vindt hij dat dat helemaal geen taak is voor een vrouw. Lucky is een vastbijtertje en hoe erg ze ook in de penarie zit, en dat zit ze regelmatig, je wilt toch dat het goed komt. Dan kan ze weer aan een nieuw avontuur beginnen.

Heb jij al boeken van Jackie Collins gelezen? Zo ja, wat is je favoriet?

Miss Lucky

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Lucky Santangelo is sterk, charismatisch en machtig. Maar hoe is ze de sterke vrouw geworden die ze nu is? Miss Lucky vertelt het verhaal van Lucky als meisje. Al op jonge leeftijd volgt ze haar eigen weg, die voert van een strenge Zwitserse kostschool via een idyllisch Grieks eiland, een landgoed in Bel Air en een penthouse in New York naar een villa in Zuid-Frankrijk. Lucky ontdekt de liefde, maakt zich de kunst van het verleiden eigen en gaat de strijd aan met haar vader, de beruchte Gino Santangelo.