Herfstroos RECENSIE

Net zoals de cover die verschilt van het eerste boek Violet, is de inhoud van Herfstroos ook heel anders. Wat ik vanaf het begin al erg bijzonder vond is dat Violet wel genoemd wordt in de visioenen, maar zij verder pas aan het einde een grotere rol krijgt.

Dit boek volgt het verhaal van Herfstroos, een meisje dat kortgeleden haar grootmoeder heeft verloren. Terwijl zij haar leven op orde probeert te krijgen, heeft zij ’s nachts visioenen over Violet, die volgens de laatste roddels is ontvoerd door vampiers. Daarbij krijgt ze hulp van Prins Fallon. Samen hebben zij de opdracht om de school te beschermen tegen de Extermino, die onschuldige mensen vermoorden voor hun persoonlijke gewin.

Er waren veel momenten in het boek die ik erg spannend vond. De afwisseling van Fallon en Herfstroos als ik-persoon kwam hierdoor op de juiste momenten. Zo lees je niet alleen wat Herfstroos over een bepaalde situatie denkt, maar lees je ook wat Fallon over de situatie te vertellen heeft.
Hoewel dit boek goed te lezen is als een stand alone, zou ik wel aanraden om eerst Violet te lezen, omdat in dat boek meer uitgelegd wordt over de wereld waarin Violet en Herfstroos leven. De verschillende magische wezens en dimensies worden summier uitgelegd in Herfstroos, maar hierdoor kan het soms verwarrend zijn als je er nog niets over gelezen hebt.

Abigail Gibbs heeft ondanks haar jonge leeftijd de magie om een nieuwe wereld te creëren; alle dimensies zijn goed vertegenwoordigd en ook met betrekking tot de politiek in dit boek weet Gibbs deze vreemde wereld erg overtuigend neer te zetten. Ik heb dan ook ontzettend genoten en durf zelfs te zeggen dat ik mij iets meer in de wegen van politiek ben gaan interesseren, dankzij het sterke verhaal van Herfstroos. Ik ben fan van deze serie en ik hoop dat snel het derde deel uitkomt!

Gastrecensie geschreven door Esmee Cano Thumann

Herfstroos

Abigail Gibbs

31 januari 2014

ISBN 9789401601214
    Uitgever Xander
  • Oorspronkelijke titel:

Autumn Rose
  • Ondertitel:

Heldin van de Duisternis, deel 2

Xander

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5
    (8 stemmen)

Het tweede deel in de adembenemende serie Heldin van de duisternis. Duizenden lezers zien al reikhalzend uit naar dit boek dat ons nog dieper in de gevaarlijke en romantische wereld trekt van stoere heldinnen en ruige vampiers. Herfstroos is een duister wezen afkomstig uit de eerste dimensie. Ze beschikt over bijzondere krachten en is nauw verbonden met Kaspar. Herfstroos krijgt de kans om de mysterieuze wereld die ze zo liefheeft te redden. Maar hoeveel wil ze daarvoor op het spel zetten? De hartstochtelijke geschiedenis van Violet en Kaspar is nog lang niet ten einde... Voor liefhebbers van échte vampieren zoals Damon Salvatore en Eric Northman