Recensie: Wacht op mij RECENSIE

Soms heb je zo’n boek dat je aan het begin van de middag denkt 'ik maak er vast een uurtje een startje mee' en het vervolgens 6 uur is en je niet eens gemerkt hebt dat het donker is geworden…

Eindelijk is het zover: Avery gaat studeren. Dat doet ze zover mogelijk bij haar ouders en haar oude leventje vandaan: ze is op zoek naar een nieuwe plek en een nieuw leven, waar niemand haar nog kent. Dat lijkt goed te lukken met een fijn appartementje en gezellige vrienden Jacob en Brittany om haar heen. Als dan ook nog blijkt dat ze tegenover de knapste jongen van de universiteit woont, kan het helemaal niet meer stuk. Op haar eerste dag daar botst ze tegen Cam aan, en daarna blijven ze elkaar steeds tegenkomen. Cam vraagt haar elke dag mee uit, en Avery zegt elke dag nee. Goede vrienden worden ze wel, en ze trekken elke dag met elkaar op. Uiteindelijk moet Avery, wanneer Cam een weekend terug gaat naar zijn ouders, toch toegeven dat ze hem ontzettend mist en meer van hem wil dan vriendschap. Maar hoe dichterbij Cam komt, hoe meer hij de ware Avery leert kennen. En dat terwijl Avery heel wat voor hem wil verbergen. Het litteken op haar pols bijvoorbeeld, en hoe dat ontstaan is. Maar ook wat haar overkomen is, vijf jaar geleden op het Halloweenfeest op de middelbare school. Hoe het komt dat ze zo’n slechte band heeft met haar ouders. En dan zijn er ook nog de geheimzinnige mails, smsjes en telefoontjes met scheldpartijen die ze elke week krijgt…

Het verhaal is in de verleden tijd geschreven, wat in het begin even wennen is, maar gaandeweg merk je er niets meer van. Het begin van dit boek is gelijk heel herkenbaar: Avery haat het om te laat een klaslokaal binnen te komen zodat iedereen haar aanstaart. Wie kent dat gevoel niet? Wacht op mij is een erg pakkend verhaal dat je niet meer loslaat. Het mysterie van Avery’s verleden wordt goed neergezet, telkens onthult het verhaal een beetje meer over wat er 5 jaar terug gebeurd is. Je blijft nieuwsgierig: niet alleen vanwege dat mysterie, maar ook omdat je wilt weten of het Cam lukt om Avery te strikken. De hoofdpersonen zijn zo goed beschreven dat je jezelf bijna Avery voelt, en dat je onmiddellijk enorm verliefd wordt op Cam. De combinatie van zelfvertrouwen, vriendelijkheid en zijn bakkunsten maken hem onweerstaanbaar. Het boek is eigenlijk één lange flirtsessie, de romantiek en spanning druipen van de bladzijdes af. Je voelt de vlinders fladderen!

Zou jij dit boek graag willen lezen?

Wacht op mij

1  2  3  4  5
    (38 stemmen)

Ieder meisje dat dit boek leest, wordt halsoverkop verliefd op Cam!
    Wacht op mij van Jennifer L. Armentrout, gaat over Avery en Cam. De laatstgenoemde verovert de harten van duizenden meisjes. Ben jij de volgende? Als je dit boek gaat lezen, valt dat bijna niet te voorkomen!

Cam is namelijk ontzettend sexy, lief, en eh... Hadden we al gezegd dat hij onweerstaanbaar sexy is? Maar Avery heeft zo haar eigen shit te verwerken, en daarbij kan ze het niet gebruiken dat Cam te dichtbij komt. En dan nog een stapje dichterbij... Aan de andere kant: hoe kan ze hem nu weerstaan? Dat is haast onmogelijk!