Recensie: The Vampire Diaries - Stefans dagboeken 1 & 2 RECENSIE

Dit boek bestaat uit twee verhalen, Oorsprong en Bloeddorst. Elena Gilbert en de 21e eeuw zijn nergens te bekennen, dit is de genesis van de vampierbroers Stefan en Damon Salvatore. Het brengt de lezer terug naar het Mystic Falls van de originele stichtersfamilies, op het moment dat zij de bloeddorstige, bloedmooie, egocentrische Catherine Pierce ontmoeten: de dubbelganger van Elena. In het tweede verhaal zijn de vampiers van Mystic Falls opgejaagd en verbrand in de kerk en Stefan en Damon inmiddels ontwaakt als vampiers. Omdat de dorpelingen hen dood wanen vertrekken zij naar New Orleans, waar de oorsprong van de ruzie tussen Stefan en Damon duidelijk wordt en een alternatief (anders dan in de serie) begin van de vriendschap tussen Lexie en Stefan wordt gepresenteerd.

Wat me onmiddellijk opviel aan dit boek was de schrijfstijl. Wat een verbetering ten opzichte van de twee voorgaande boeken! Hebben ze in Amerika een andere ghostwriter (E.L. James is allang niet meer de auteur) in de arm genomen of een nieuwe redacteur aangenomen? Ik weet het niet, maar het is een hele verbetering! Ik had weer plezier in het lezen van deze serie! Voor echte fans is het daarnaast ook erg leuk dat er nog meer inzicht in het verleden wordt gegeven. Het geeft bepaalde personages die we al eerder op tv zagen dan in het boek, meer kleur. Enkele nieuwe figuren verschijnen ten tonele en dit breidt de spannende wereld van The Vampire Diaries alleen maar meer uit. Wist je bijvoorbeeld dat Stefan klaarblijkelijk verloofd is geweest voor hij Catherine ontmoette en voor hij in een vampier veranderde? Nee! Ik wil maar net zeggen. Fans van The Vampire Diaries: lezen dus!

Ben jij een fan van The Vampire Diaries?

The Vampire Diaries - Stefans dagboeken 1 & 2: Oorsprong & Bloeddorst

L.J. Smith

11 oktober 2013

ISBN 9789022566794
    Uitgever Boekerij
    336 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

The Vampire Diaries, Stefan's Diaries, vol. 1: Orgins & The Vampire Diaries, Stefan's Diaries vol. 2: Bloodlust

Boekerij

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5

Oorsprong:
    Stefan en Damon Salvatore zijn onafscheidelijk, tot ze Katherine ontmoeten, een mysterieuze schoonheid die hun wereld op zijn kop zet. Stefan en Damons hechte band verandert in dodelijke rivaliteit als zij naar Katherines gunsten dingen. Maar Katherine heeft een geheim: ze is een vampier en heeft zich voorgenomen de broers ook in vampiers te veranderen, zodat ze tot in de eeuwigheid samen kunnen zijn…

Bloeddorst:
    Stefan Salvatores grote liefde heeft hem veranderd in een vampier… en ze verwoestte zijn ziel. Nu dreigen hij en zijn broer Damon ontdekt en vermoord te worden. Ze vluchten naar New Orleans, maar daar worden ze voor nog grotere gevaren gesteld: de stad wemelt van de vampiers… en vampierjagers. Zal Stefans onsterfelijke ziel voor eeuwig verdoemd blijken te zijn…?