Recensie: Het verzet RECENSIE

Noa en Peter proberen genoeg informatie bij elkaar te krijgen om Pike & Dolan (een bedrijf dat gruwelijke experimenten doet) te ontmantelen, zodat er geen slachtoffers meer zullen vallen, geen kidnappingen meer plaats zullen vinden, geen proefpersonen meer zullen worden besmet met PEMA (een ziekte waar P&D een geneesmiddel voor probeert te vinden) en er geen onnodige doden meer zullen vallen. De experimenten gaan namelijk nog steeds door en de mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn zitten nog steeds achter de groep hackers aan. Langzaam krijgt de groep het idee dat er wel degelijk een tegengif voor PEMA bestaat, en als dat zo is moeten ze het zien te bemachtigen.
Het verzet begint vier maanden nadat Noa en Peter zijn ontsnapt, maar om te begrijpen waaraan is het natuurlijk wel noodzakelijk om bij deel één te beginnen. Samen met Zeke probeert Noa zo veel mogelijk slachtoffers te redden nadat ze zelf zijn gevlucht, en tijdens de zoektocht bloeit er misschien wel iets op. Ook bij sommige andere hackers komen er wat romantische gevoelens naar boven. Dit zorgt voor een andere soort onderhuidse spanning, die het plaatje compleet maakt.

Het verhaal is verdeeld over drie delen: Wraak, Infiltratie en Invasie.Het einde van dit tweede boek van de Project Persefone-trilogie is weer heel onverwacht en laat de lezer in spanning achter voor het volgende. Ik  deze serie!

Hou jij ook van deze serie?

Project Persefone: Het verzet

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Noa en Peter zijn erachter gekomen dat ze niet op hulp van de FBI hoeven te rekenen in hun strijd tegen megaconcern Pike & Dolan. Samen proberen ze zo veel mogelijk straatkinderen te redden van een gruwelijk lot, maar hun beruchte tegenstander lijkt ze elke keer een stap voor te zijn. En dan worden ze ook nog de dupe van groot verraad... Het verzet is een pageturner die je maar niet kunt wegleggen! Michelle Gagnon is erin geslaagd met dit tweede deel de lezer te belonen voor het geduld, maar houdt tegelijkertijd de spanning vast voor het volgende deel.

• Dubbel geluk voor Zhong - Ina van der Beek