Recensie: Als wij onszelf zijn RECENSIE

Als wij onszelf zijn is het derde deel van de erotische trilogie van Lisa Renee Jones. Nadat aan het einde van het tweede boek Als jij mij bent de waarheid aan het licht kwam over de verdwijning van Rebecca, zijn in het derde deel nog twee belangrijke vraagstukken op te lossen. Het eerste gaat over de beste vriendin van Sarah McMillan, Elle, die naar Parijs vertrok om daar te trouwen, maar waarmee elk contact sindsdien is verbroken. En het tweede vraagstuk betreft het verleden van Chris. Waarom is hij geworden zoals hij vandaag is?

Als wij onszelf zijn leest, net als de vorige twee delen, heel vlot. Het boek claimt een spannende erotische thriller te zijn. Echter vond ik dit derde deel minder spannend dan de eerste twee boeken. Het verhaal begon naar het einde toe langdradig te worden. We weten ondertussen wel dat Sarah en Chris niet zonder elkaar kunnen en dat ze elkaar nodig hebben.

Er was aangekondigd dat Lisa Renee Jones een trilogie zou schrijven. Daarom verwachtte ik dat dit boek zou eindigen met een antwoord op al mijn vragen. Het gaat echter om een open einde waar ik nog met vele vragen achterblijf. Op de website van de schrijfster is te lezen dat er nog een vierde en vijfde deel verschijnt. Ik kijk al uit naar deze delen, maar ik vrees dat het verhaal na vijf boeken toch wel uitgemolken zal zijn.

Wat vind jij van deze erotische trilogie?

Als wij onszelf zijn

1  2  3  4  5