Recensie: Middernacht #4 - Dylan RECENSIE

Hoe is het toch mogelijk!? Met elk nieuw deel weet Lara Adrian me weer te overtuigen dat DIT het beste deel tot nu toe is. Zo ook het vierde boek in de spannende Middernacht serie. In dit deel draait het om Dylan Alexander. Een nieuwsgierige reporter die per toeval op de eeuwenoude tombe stort waar de vampier Rio van plan is een einde aan zijn leven te maken.

Met dit boek weet Lara Adrian een beetje het ‘Nieuwe Seizoen’-gevoel vast te leggen wat je ook hebt bij je favoriete tv series. In het derde boek werd er immers een belangrijk onderdeel van het verhaal afgesloten, terwijl je tegelijkertijd alvast nieuwsgierig gemaakt werd naar het nieuwe gevaar waarmee het broederschap te maken krijgt. Je merkt ook vrijwel vanaf het begin dat de schrijfster met dit boek een wat duisterdere kant verkent van het verhaal. Precies waar ik van houd.

Een van de dingen die ik zo verslavend vind aan deze reeks zijn de geweldige personages, met hun wijds uiteenlopende karaktereigenschappen. Toch is Dylan mijn favoriete vrouwelijke heldin tot dusver. Ze heeft erg veel herkenbare trekjes. Zo is ze intelligent, zelfstandig, sociaal, koppig en gruwelijk nieuwsgierig. Vooral dat laatste zorgt voor een paar gewelde situaties - en confrontaties - met Rio. Ook Rio was als personage echt heel erg bijzonder. Omdat de vampiers in het broederschap stuk voor stuk worden omschreven als een heuse studmuffin, was het erg verfrissend om te lezen over een lid die het vooral moest hebben van zijn persoonlijkheid.

Ook merkte je heel goed dat Lara Adrian de kans gaf om een andere kant te verkennen van de vampierromance. Een wat emotionelere kant. Dat vond ik bijzonder goed geslaagd. Het verhaal bevat intrige, spanning, romantiek en seks… de perfecte ingrediënten voor een aantal uurtjes leesplezier.

Vind je dit ook het beste boek in de serie (tot nu toe)?

Middernacht #4

Lara Adrian

13 november 2013

ISBN 9789024562763
    Uitgever Sijthoff
  • Oorspronkelijke titel:

Midnight Rising
  • Ondertitel:

Vierde boek - Dylan

Sijthoff

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Journaliste Dylan Alexander stuit bij de ontdekking van een verborgen tombe op een wereld vol duisternis en geheimen. Zo ontmoet ze de aantrekkelijke vampier Rio, die haar onbedoeld meesleurt in zijn strijd tegen de wilde onsterfelijken die de mensenwereld bedreigen. Als Dylan vervolgens een schokkende link ontdekt tussen haar eigen verleden en dat van Rio, moet ze kiezen: Rio's duistere wereld verlaten, of alles riskeren voor de man die haar heeft laten ondervinden wat echte passie betekent...