Recensie: Italiaanse nachten - Sicilië RECENSIE

Italiaanse nachten – Sicilië is het derde deel in de erotische trilogie van Italiaanse auteur Irene Cao. In deel 1 ontmoette Elena Leonardo en werd zij verscheurd tussen de vurige chef-kok en haar tedere minnaar en vriend Filipo. Na verlaten te zijn door Leonardo komt Elena in het tweede deel tot zinnen wanneer zij opnieuw verliefd wordt op Filipo en in dit derde deel zet zij opnieuw alles op alles om bij Leonardo te zijn.

Zoals in elk goed romantisch verhaal moet het hoofdpersonage eerst door allerlei misère voor haar happy end en dit verhaal is uiteraard niet anders. Elena weet totaal niet wat ze met zichzelf aan moet zonder Filipo of Leonardo. Ze stort zich in het uitgaansleven, slaapt elke nacht met een andere onbeduidende man en zet haar vriendschappen en baan op het spel. Wanneer zij een ongeluk krijgt en enkele dagen later wakker wordt in het ziekenhuis staat daar opeens sexy chef-kok Leonardo. Leonardo wil Elena, maar is Leonardo dit keer wel te vertrouwen? Leonardo neemt Elena mee naar zijn prachtige Sicilië, waar Elena zichzelf weer terug lijkt te vinden.

De rust en sereniteit van het eiland is kenmerkend voor het derde en laatste deel van de serie, waardoor de sfeer die het boek ademt even wennen is. In het tweede gedeelte van het boek geen geren en gevlieg door steden, maar voornamelijk pure natuur en huishoudelijke rust. Passie voor eten en kunst doen het boek wederom eer aan en de liefde tussen twee uitersten loopt als een rode draad door het boek. Het einde is wat mild, maar alles wat je uiteindelijk als romanticus van een happy ending mag verwachten!

Wat vind jij van dit laatste deel in de serie?

Italiaanse nachten - Sicilië

Irene Cao

22 januari 2014

ISBN 9789401601580
    Uitgever Xander
  • Oorspronkelijke titel:

Io Ti Voglio

Xander

Erotische roman

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Elenas leven staat totaal op zijn kop. Ze heeft haar relatie verbroken om bij haar grote liefde Leonardo te zijn, maar hij blijkt een geheim te hebben. Alles ontglipt haar: haar baan, de liefde, vriendschappen en haar geluk. Elke avond stort ze zich in een nieuw avontuur met een andere man, tot ze een ongeluk krijgt. Ze komt bij in het ziekenhuis, waar tot haar verbazing Leonardo aan haar bed staat. Hij wil haar verdriet wegnemen. Maar Leonardo heeft nog niet afgerekend met een demon uit zijn verleden...