Recensie: Overgave RECENSIE

Af en toe gaat er niets boven een boek waarmee je gewoon lekker weg kunt zwijmelen. Een boek wat zo voorspelbaar is als maar zijn kan, zonder dat dat vervelend wordt omdat je gewoon even wilt genieten zonder dat je meteen een heleboel drama voorgeschoteld krijgt. De boeken uit de Amber-reeks zijn dan uitermate geschikt. Onlangs las ik het boek Overgave van Anne Rainey uit deze collectie en ik moet zeggen dat dit boek zeker niet teleurstelde. Bij het lezen van de samenvatting op de achterflap verwachtte ik dat ik te maken had met een vrij standaard romannetje, en in alle eerlijkheid klopte dat ook wel. Overgave is een typisch ‘lust op het eerste gezicht’-verhaal, maar de personages maken dat dit boek zeker de moeite van het lezen waard is. Dat, en de familiedrama op de achtergrond.

Overgave valt onder de categorie erotische romans, en het boek schiet op dat vlak absoluut niet te kort. Jammer genoeg gingen de uitgebreide seksscènes wel ten koste van het verhaal en de personages. Hoewel ik Catherine en Dean erg leuk vond samen, en hun motivaties en persoonlijkheden goed waren uitgewerkt, kan ik niet zeggen dat hetzelfde gold voor de overige personages. Iedereen behalve het gouden duo was erg plat, als figuranten uit een film die niet eens speciaal genoeg zijn om vernoemd te worden in de aftiteling. Het concept voor de familie-perikelen vond ik wel erg interessant, en daarom stoorde het me ook zo dat dit niet wat verder uitgewerkt was vanwege de hoeveelheid papier die alle seks al in beslag nam.

Toch verwacht ik niet dat er iemand teleurgesteld zal zijn na het lezen van dit boek. Het is immers niet alsof wij erotische romans lezen voor hun goed uitgedokterde plots of welgeronde personages… Het gaat uiteindelijk toch vooral om de sexy vent, en je moet wel erg koelbloedig zijn als je het zelfs niet een klein beetje warm krijgt van Dean Harrison.

Voelde jij je ook aangetrokken tot Dean Harrison?

Overgave

1  2  3  4  5
    (10 stemmen)

Wanneer Catherine Michaels na een beladen zoektocht haar verloren gewaande zus Gracie vindt, is ze dolgelukkig haar levend en wel aan te treffen. En er is zelfs een onverwachte bonus: Gracies sexy en single vriend, Dean.

Dean is de vleesgeworden fantasie van iedere vrouw: ruig, knap, intens. En, zoals Catherine al snel ontdekt, een gepassioneerde en avontuurlijke minnaar. Maar zijn lust heeft ook een donkere kant. Zelfs al verlangt Catherine ernaar de controle uit handen te geven, Dean drijft haar nog verder Hij eist dat ze de ware kunst van overgave leert.

Catherine beleeft de beste seks van haar leven, en stelt zich open voor een totaal nieuwe bron van genot. Voor Dean voelt het meer en meer alsof hij zijn gelijke heeft gevonden misschien zelfs zijn soulmate. Maar wanneer ze beiden meer willen, wordt het ingewikkeld. Is het spel voorbij, of begint de hitte nu pas echt ?

• Dubbel geluk voor Zhong - Ina van der Beek

• Zomervacht - Jaap Robben

• Melodie van verlangen - Anne van der Valk