Recensie: De makkelijke maaltijd 2 RECENSIE

24Kitchen, iedereen heeft er wel eens van gehoord of naar gekeken. Bij vele kookliefhebbers staat deze zender denk ik wel wekelijks of zelfs dagelijks aan. Ook bij mij is dit een van mijn favoriete zenders. De succesformule van deze zender is inmiddels doorgetrokken naar een flinke boekenreeks, waaronder de boeken van het programma De makkelijke maaltijd. Ik mocht het 2e deel van deze boekenreeks ontvangen en was erg benieuwd of De makkelijke maaltijd echt zo makkelijk is als dat ze zeggen!

In het programma heeft iedere kok zijn eigen soort keuken. Rudolf van Veen, oprichter van 24Kitchen, kookt betaalbare en toegankelijke maaltijden, Bianca zorgt voor recepten voor het hele gezin, Evert de klassiekers uit de Hollandse keuken, Mounir de Marokkaanse keuken en Roberta kookt heerlijke maaltijden uit de Italiaanse keuken. Het boek is net zo ingedeeld, iedere kok heeft een eigen hoofdstuk in het boek. Dit maakt het overzichtelijk en hierdoor zoek je zo de recepten van je favoriete kok op. Wil je op soort eten zoeken, dan staat daar achterin het boek een handig register voor.

Om De makkelijke maaltijd 2 te kunnen testen koos ik voor een recept van Bianca, namelijk Romige kokoskip. Een recept met zoete aardappel, champignons, gedroogde abrikozen, sugar snaps en natuurlijk kip. Alle ingrediënten waren in ieder geval makkelijk bij de supermarkt te krijgen. Dat was een groot voordeel, want je hebt niet altijd zin of tijd om uitgebreid op zoek te gaan naar de ingrediënten uit recepten. Toen ik alle ingrediënten bij elkaar had kon ik beginnen; eerst moest ik de zoete aardappel bereiden, vervolgens de romige kokoskip. Doordat het recept puntsgewijs in het boek stond en er geen moeilijke termen worden gebruikt, was deze maaltijd makkelijk te bereiden. Daarbij duurde het ook slechts 30 minuten om deze gehele maaltijd op tafel te zetten en dat zal ik zeker vaker gaan doen!

De makkelijke maaltijd 2 is een boek voor iedereen die in de keuken staat. Of je nou de meest prachtige, culinaire maaltijden op tafel tovert, het gewoon leuk vindt iedere avond in de keuken te staan om een maaltijd te bereiden of helemaal niet graag lang in de keuken wilt staan. Het boek maakt zijn naam wat mij betreft zeker waar, een makkelijke maaltijd die je zo op tafel zet. Ideaal als je tegen etenstijd uit je werk komt en nog moet beginnen met koken. Ik ga in ieder geval alvast op zoek naar een volgende makkelijke maaltijd!

Vind je dit ook een fijn kookboek?

De makkelijke maaltijd 2

1  2  3  4  5

Altijd gezond, snel en lekker. Want zoals Rudolph altijd zegt: 'Iedereen kan koken!'

De Makkelijke Maaltijd 2 is hét boek dat je nodig hebt. Op dezelfde toegankelijke manier als in het gelijknamige programma helpen de chefs van 24Kitchen onder leiding van Meesterkok Rudolph van Veen je met heerlijke recepten voor de doordeweekse maaltijd op we.