Recensie: Dancing Dreams - Viva la vida RECENSIE

Charlot danst nog steeds met haar vriendinnenclub - dit is het tweede boek uit de Dancing Dreams-serie. Zij en haar team zijn verwonderd als Jesse, de vaste leraar, er opeens niet meer is en ze les krijgen van Seppe. Niemand wil vertellen waarom Jesse niet meer kan komen. De start met de nieuwe leraar Seppe is niet best en de club lijkt uiteen te vallen. Dan dreigt er ook nog eens een supermarkt bij Charlot in de straat te komen, iets waar haar vader helemaal van uit zijn dak gaat. Wat ze ook proberen, ze krijgen geen contact met Jesse en dat vinden ze vreemd. Ze moeten ook nog eens een super moeilijke choreografie doen van Seppe op 'Viva la Vida'. Ellen uit de groep gedraagt zich vreemd omdat ze net gedumpt is en maakt het iedereen moeilijk door haar boosheid. En zo gaat het maar door in het boek. Om het protest van de vader van Charlot te laten slagen moeten Charlot, Nore en Ellen onder andere helpen en heel wat kleuters een dansles geven. En dan is er tot slot ook nog Eric, de vriend van Nore die plannen heeft en Charlot nodig heeft voor de uitvoering hiervan. Dit terwijl Charlot hem maar een rare snuiter vindt. Uiteindelijk komt er duidelijkheid over Jesse. En dat helpt de dansclub.

Het verhaal begint met heel wat opschudding maar het duurt best lang voordat er wat duidelijkheid is. Telkens denk je dat je erachter gaat komen wat er nu aan de hand is, maar dan word je toch weer aan het lijntje gehouden. Ik zal niet zeggen dat het langdradig is, maar er zit weinig vaart in. Een leuk 9+ boek. Je hoeft niet zelf te dansen om het te begrijpen. Dit is het tweede boek uit de Dancing dreams serie maar als je het eerste boek niet gelezen hebt kan je dit deel toch best goed begrijpen. Ik vond dit boek wel leuk om te lezen, al is het af en toe een beetje vreemd. Dit komt denk ik omdat het een Vlaams boek is en ook in het Vlaams geschreven is. Het is wel leesbaar maar er staan een paar uitdrukkingen in die wij in Nederland niet kennen.

Recensie geschreven doot Britt Weteling (12 jaar)

Wat vind jij van dit tweede boek in de Dancing dreams-reeks?

Dancing Dreams - Viva la Vida

1  2  3  4  5

Charlot en Nore schrikken geen klein beetje wanneer er plots een vreemde leraar in de dansloft staat. De meisjes krijgen meteen een nieuw nummer voorgeschoteld, nieuwe opwarming, veel te zware oefeningen... Wanneer de leraar Ellen de les uitstuurt, hebben de meisjes er genoeg van. Zij dansen voor hun plezier! Ze steken de koppen bij elkaar om actie te ondernemen en de wildste plannen vliegen door de lucht, van zitstaking tot een protestdans. Maar eigenlijk willen ze gewoon hun oude dansleraar Jesse terug. Alleen: waar is die gebleven?