Recensie: Dubbelspel RECENSIE

Het is lang geleden dat ik hardop moest lachen om een boek, maar dat heeft Dubbelspel mij zeker laten doen. Wanneer je het boek openslaat, maak je kennis drie jongens, waarvan twee Tim en Bas heten, een ééneiige tweeling. Eén van hen heeft een ontzettend goed idee en hoe meer het verhaal vordert, hoe meer je erachter komt wat precies het idee is. Een spel, vermomt als reality show. Audrey speelt hier een grote rol in, al beseft zij niet dat het een spel is. De verschillen tussen Tim en Bas zijn voor de lezer al snel duidelijk en dit brengt hilarische momenten met zich mee. Maar zou Audrey de verschillen ook door hebben?

Doordat je niet alleen leest wat er met Audrey gebeurt, maar ook met personages Tim, Bas, Nicky en Martine, zie je ook een andere kant van het verhaal. Hoewel ik in het begin het wat verwarrend vond dat je verschillende personages volgde, viel op een gegeven moment het kwartje. Alle verhaallijnen zijn op een bepaald punt met elkaar verbonden. Eline Stiekema is erg creatief geweest hoe ze de lezer kan vertellen wat er precies tijdens de date(s) gebeurt, met mening van de tweeling erbij én dat je geen moeite hebt met te bedenken wie van de tweelingbroers nou aan het daten is met Audrey. Mede door de verschillende verhaallijnen, leest het boek lekker door en voor je het weet heb je het uit!

Het einde was voor mij erg logisch, maar was wat minder chicklit-achtig. Ik hoopte dat er nog wat hoofdstukken na zouden komen, maar toen ik de bladzijde omsloeg, zag ik een interview met Eline Stiekema. Een leuke toevoeging, om te lezen hoe Eline tegen het boek aankijkt en alvast een kleine sneak peek naar waar haar tweede boek over zal gaan. Stiekem hoop ik dat er ooit nog een deel twee van Dubbelspel verschijnt, want ik heb nog geen afscheid genomen van Audrey!

Gastrecensie door Esmee Cano Thumann, winnares recensie-wedstrijd

Hoop jij ook dat er een deel twee komt?

Dubbelspel

1  2  3  4  5
    (12 stemmen)

Audrey is net begonnen met haar nieuwe baan. Op de eerste dag ontmoet ze Tim. Ze valt als een blok voor hem. Wat Audrey niet weet, is dat Tim en zijn tweelingbroer Bas in het geheim een reality-tv-programma maken. Voor het programma moeten ze daten met een meisje en haar laten geloven dat ze een en dezelfde persoon zijn. Audrey is de ideale kandidaat, tot Tim ook verliefd op haar wordt. Hij krijgt het steeds benauwder van de situatie, maar er is geen weg meer terug. Wie wordt de winnaar van de show?

- Eline Stiekema won met Dubbelspel de Chicklit Schrijfwedstrijd 2013 van uitgeverij Sijthoff.

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton