Recensie: Vreemden in de nacht RECENSIE

Nadat Cassandra Wolf eindelijk de knoop heeft doorgehakt en haar relatie verbreekt, trekt ze in een huis in the middle of nowhere. Als voedingscoach wil ze daar een praktijk aan huis beginnen. Vanaf het moment dat ze er woont hoort ze iedere nacht een harde gil. Samen met een vriendin probeert ze erachter te komen waar het vandaan komt, maar er is iemand die niet wil dat ze er ooit achter komt…

Er zijn twee verschillende verhaallijnen in het boek; die van Cassandra (het heden) en die van Olga (1972-1973). Het verschil in tijd wordt heel goed neergezet door het gebruik van oude gewoontes, kenmerkend voor de jaren zeventig. Per hoofdstuk wordt de verhaallijn afgewisseld, en naarmate de zoektocht van Cassandra en haar vriendin vordert, wordt het steeds spannender, want iemand probeert hen tegen te houden.

Deze keer geen gruwelijke scènes voor mensen met een sterke maag; Vreemden in de nacht is echt een psychologische thriller. Heel anders dan Judiths andere boeken. Er is veel meer onderhuidse spanning aanwezig en er zit nog meer diepgang in de personages. Judith Visser is een van de weinige auteurs die constant echt goed werk levert.

Ben jij ook fan van de boeken van Judith Visser?

Vreemden in de nacht

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Vreemden in de nacht is de nieuwe literaire thriller van Judith Visser. In een afgelegen woonhuis is een jong echtpaar op brute wijze van het leven beroofd. Veertig jaar later neemt Cassandra Wolf haar intrek in het huis. Ze wil een nieuwe start maken en een praktijk aan huis beginnen, maar haar plannen komen al snel op een zijspoor te staan vanwege angstaanjagende gebeurtenissen.

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton

• De moord in inkt - Helen Cox