Recensie: Wicca 1 - Het boek der schaduwen RECENSIE

Morgan Rowlands is een normale tiener. Oké, ze voelt zich geregeld een lelijk eendje, maar daar heeft iedere zestienjarige weleens last van. Wanneer de goddelijke Cal Blaire plots bij haar op school verschijnt, kan haar dag niet meer stuk. Morgan is op slag verliefd en kan de jonge god dan ook niet uit haar gedachten krijgen. Eén probleem: alle meiden op school zien Cal wel zitten, waaronder haar beste vriendin Bree. Alsof haar verliefdheid nog niet genoeg is, komt daar ook nog eens bij dat Cal aan Wicca doet. Morgan is eerst geschokt, maar al snel intrigeert het geloof haar. Naarmate ze zich steeds verder verdiept in Wicca, begint ze zich af te vragen of zij voor Wicca heeft gekozen…of Wicca voor haar.

Boek der schaduwen is een boek dat je maar moeilijk opzij kan leggen wanneer je eenmaal aan het lezen bent. Ik sloeg het boek open op een warme zomermiddag en een paar uur later had ik het boek al uitgelezen. Dit boek richt zich vooral op een wat jongere doelgroep, maar ook ik - als twintigjarige - vond dit een amusant verhaal dat makkelijk wegleest. De zestienjarige Morgan is een herkenbaar personage; iedereen kan zichzelf enigszins in haar herkennen. De onzekerheid, de liefdesperikelen, de ruzies met haar beste vriend(in)… Wie kent het niet! Oké, ze huilt minimaal één keer per twee hoofdstukken en komt daardoor redelijk melodramatisch over, maar dat vergeef ik haar.

Ik kan niet ontkennen dat het verhaal onorigineel en behoorlijk voorspelbaar is. Dat vond ik echter geen probleem aangezien het boek maar tweehonderd pagina’s beslaat en lekker vlot wegleest. Boek der schaduwen bouwt het verhaal op voor de volgende boeken uit de serie. Er gebeurt maar weinig bijzonders in dit boek; ik zie het zelf als een introductie voor het ‘echte’ verhaal. Mijn interesse is in ieder geval gewekt: ik ben enorm nieuwsgierig naar het volgende boek!

Wat vind jij van het eerste boek in de Wicca-reeks?

Wicca 1: Het boek der schaduwen

Cate Tiernan

18 april 2014

ISBN 9789022561171
    Uitgever Boekerij
  • Oorspronkelijke titel:

Book of Shadows

Boekerij

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Het is alweer tien jaar geleden dat de Wicca-serie voor het eerst in Nederland werd uitgegeven. Veel is er veranderd, maar niet de vraag naar Young Adult-titels over liefde met een bovennatuurlijk tintje. Morgan Rowlands' verhaal krijgt wereldwijd dagelijks nog nieuwe fans, wat duidelijk maakt dat Cate Tiernan werkelijk tijdloos schrijft. Maak kennis met de zestienjarige Morgan die zichzelf ziet als het lelijke eendje naast haar beste vriendin Bree. Als Cal Blaire op school komt, zijn de rollen ineens omgedraaid. Hij heeft het lichaam van een jonge god en is de eerste jongen die Morgan recht aankijkt als hij haar aanspreekt. Op een feestje introduceert hij haar in Wicca en die kennismaking maakt meer in Morgan los dan ze voor mogelijk had gehouden.

• Nachttrein naar Marrakesh - Dinah Jefferies

• Met hart en ziel - Katarina Widholm

• De geest in het plafond - Emily Jackman