Recensie: Rood als bloed RECENSIE

Rood als bloed is het eerste deel van de Snow White-trilogie van auteur Salla Simukka en gaat over Lumikki Andersson, een onopvallend meisje dat zonder al teveel gedoe haar middelbare schoolcarrière probeert te doorlopen. Wanneer zij ongewild op een berg geld stuit, komt er een einde aan dit voornemen en raakt ze betrokken bij iets waar ze eigenlijk niet bij betrokken wil raken. Helaas is er daarna geen weg meer terug…

Rood als bloed is een Young Adult en is ook op die manier vormgegeven. Alle bladzijden van het boek zijn aan de zijkant rood geverfd en op de kaft zitten rode (bloed)spetters. Het is een leuk boek om te zien en het nodigt uit tot lezen.

Eenmaal aan het lezen, stelt Rood als bloed niet teleur. Het begint meteen met de 'crime scene' waardoor je geprikkeld wordt om meer te weten te komen over het slachtoffer en alles eromheen. Wanneer je vervolgens kennis maakt met de mysterieuze Lumikki Andersson is je interesse zeker gewekt. Wie is dit meisje en wat heeft ze meegemaakt waardoor ze geworden is wie ze nu is? Helaas is alleen het lezen van dit boek niet voldoende om op die vragen een antwoord te krijgen en zullen we moeten wachten op deel twee en drie. Ik ben erg benieuwd!

Wat vind jij van dit eerste deel in de serie?

Rood als bloed

Salla Simukka

30 april 2014

ISBN 9789044821277
    Uitgever Clavis
  • Oorspronkelijke titel:

Punainen Kuin Veri

Clavis

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Het eerste deel van de Sneeuwwitje-trilogie.

Ontmoet Lumikki Andersson, een zeventienjarige studente die toevallig een witwasoperatie op haar middelbare school ontdekt. Vanaf dat moment volgt de ene onverwachte gebeurtenis op de andere, totdat ze vier dagen later terechtkomt op een gigantisch feest in een mysterieus herenhuis. En dat alles tijdens de koudste winter in decennia, terwijl niets zo rood kleurt op witte sneeuw als bloed.