Recensie: Gebonden RECENSIE

Drew Evans leidt het perfecte leven: hij is knap, zelfverzekerd, verdient enorm veel geld en weet alle knappe vrouwen om zijn vinger te winden. Je zou zeggen dat Drew niets heeft om over te zeuren, toch? Niet dus. Drew verschanst zich namelijk al dagen in zijn appartement. Hij vertelt iedereen dat hij ziek is, maar iedereen die Gebonden heeft gelezen weet wel beter. Drew zijn leven is namelijk volledig overhoop gegooid door Kate, zijn geduchte (maar knappe!) concurrente op de werkvloer. Drew is er niet blij mee dat hij zich aangetrokken tot haar voelt, maar wat hij nog véél erger vindt, is dat Kate niet ingaat op zijn avances.

Gebonden, wat ben je leuk!  Op de achterkant van dit boek wordt het verhaal beschreven als ‘spetterend, gepassioneerd en scherp’. Laat ik daar gelijk één woord aan toevoegen: hilarisch. Ik heb in tijden niet zo hard gelachen tijdens het lezen. Ik weet niet waarom Emma Chase besloot om dit verhaal te laten vertellen door Drew, maar ik weet wel dat ik haar daarvoor wil bedanken. Drew is een geweldig personage en hij steelt je hart, met iedere bladzijde die je omslaat, steeds een beetje meer.

Drew is zo’n leuk personage omdat hij een unieke, karakteristieke toon heeft. Hij bezit over een flinke dosis zelfspot en hij plaatst de meest hilarische opmerkingen. Drew is dan wel arrogant, het is onmogelijk om hem te haten. Je zou hem het liefst uit het boek willen trekken en willen benoemen tot je nieuwe beste vriend. Je leven zou geen moment meer saai zijn! Het is ook heel leuk om een kijkje te nemen in het mannelijke brein, al mag je de boel natuurlijk met een paar korrels zout nemen.

De verhaallijn is verre van uniek, maar de uitwerking van het verhaal maakt alles goed. De personages zijn goed uitgewerkt en Chase heeft een schrijfstijl die heerlijk weg leest. Je vliegt door de bladzijden heen, terwijl je eigenlijk wil dat het verhaal nooit ophoudt. Als je een slechte dag hebt, dan weten Drew en Kate die gegarandeerd goed te maken.

Of je nou op zoek bent naar een komisch of een romantisch verhaal, Gebonden is een aanrader!

Gebonden

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Drew Evans is knap en zelfverzekerd, hij maakt dagelijks miljoenendeals en hij windt de mooiste vrouwen van New York met zijn glimlach om zijn vinger. De vraag is waarom hij zich dan al zeven dagen, diep ongelukkig en gedeprimeerd, verschanst heeft in zijn appartement. Hij zal zeggen dat hij griep heeft. Maar wij weten wel beter. Katherine Brooks is briljant, beeldschoon en ambitieus. Als Kate aangenomen wordt als partner bij de investeringsbank van Drews vader, wordt Drews flamboyante leventje volledig overhoop gegooid. Ze blijkt een geduchte en verontrustende concurrent op de werkvloer. Het feit dat hij zich tot haar aangetrokken voelt, leidt alleen maar af, maar dat ze niet ingaat op zijn avances vindt hij nog het meest verontrustend.