Recensie: Onder Mijn Huid RECENSIE

Als ik op de kaft van een boek ‘psychologische thriller’ zie staan, dan verwacht ik een verhaal dat spannend is en enorm weet te verrassen. Onder Mijn Huid was spannend, wist mij te verrassen en ik kon het boek absoluut niet opzij leggen. Dus ja, het voldeed absoluut aan mijn verwachtingen!

Onder Mijn Huid gaat over inspecteur Marnie Rome. Ze is erg goed in haar werk: betrouwbaar, briljant en intens zijn enkele woorden om haar te beschrijven. Toch draagt ze heel wat geheimen met zich mee; geheimen die ze met niemand wil delen. Vijf jaar geleden zijn haar ouders namelijk vermoord door hun pleegkind en dat heeft ze nog altijd geen plekje kunnen geven. Wanneer Marnie en haar collega Noah Jake een blijf-van-mijn-lijfhuis bezoeken, doen ze een onverwachte ontdekking: een echtgenoot van een van de bewoonsters is neergestoken. Het is aan Noah en Marnie om te onderzoeken wat er is gebeurd. Veilig is het echter niet: ze zetten hun eigen leven op het spel in hun onderzoek naar de waarheid.

De verhaallijn van Onder Mijn Huid zit perfect in elkaar: het boek is interessant en weet je enorm te verrassen. Je denkt te weten hoe het boek af gaat lopen, maar aan het einde blijkt dat je op een enorm dwaalspoor bent gezet. Het beste is om een paar uur de tijd te nemen voor dit boek, zodat je het (grotendeels) in één keer kan lezen. Onder Mijn Huid is namelijk wel een boek waar je je even op moet focussen, zodat je goed in het verhaal kan komen.
De hoofdstukken spelen zich niet alleen in het heden af, je krijgt ook een kijkje in het verleden van Marnie. Haar verleden heeft haar getekend en de misdaden waar ze mee te maken krijgt, zorgen ervoor dat zij er opnieuw mee wordt geconfronteerd. Het geeft een extra lading aan het verhaal, zodat je haar beter kan begrijpen.

Ondanks dat haar verleden een belangrijke rol speelt, leer je daar uiteindelijk niks nieuws over. Dat vond ik wel erg jammer, ik kreeg namelijk het idee dat het verhaal nog niet helemaal af is. Ik had graag gezien dat ze meer zou leren over de moord op haar ouders, zodat ze het hele gebeuren een plekje kan geven. Het is echter het enige minpuntje dat ik zo kan bedenken, want Onder Mijn Huid zit verder enorm goed in elkaar. Je zou niet verwachten dat dit Sarah Hilary haar thrillerdebuut is: petje af!

Onder mijn huid

1  2  3  4  5

Inspecteur Marnie Rome is betrouwbaar, briljant en intens. Ze krijgt respect voor de manier waarop ze zich heeft hersteld na de moord op haar ouders, maar weinigen weten wat er echt in haar omgaat. Want Marnie heeft geheimen die ze met niemand deelt. Net als de vrouwen in het blijf-van-mijn-lijfhuis dat Marnie en haar collega Noah Jake bezoeken. Ze komen om iemand te ondervragen, maar treffen een indringer aan: de neergestoken echtgenoot van een van de bewoonsters. Als Marnie en Noah nader onderzoek doen, neemt het geweld hand over hand toe. Sommigen hebben geheimen om te overleven, anderen om te verbergen wie ze werkelijk zijn. Nu moet iedereen, ook Marnie, haar angsten onder ogen zien. Want de tijd voor geheimen is voorbij.