Recensie: Mijn nacht ontvlamd RECENSIE

Livy is aan het werk in een café wanneer ze plots de indringende blauwe ogen ziet van M. Ze is direct van haar stuk gebracht, maar de bazige M. lijkt niet enorm van haar gecharmeerd. Toch blijkt het tegendeel waar te zijn, want hij doet haar een interessant aanbod: hij wil een nacht met haar doorbrengen. Een nacht om haar te aanbidden, zonder gevoelens en verplichtingen, maar met heel veel plezier. Als de nacht voorbij is, dan hebben de twee nooit meer contact met elkaar. Livy twijfelt, maar toch besluit ze om op zijn aanbod in te gaan: ze belandt bij hem in bed, maar al snel blijkt dat ze elkaar toch niet zo makkelijk los kunnen laten als ze hadden verwacht. De geheimen die M. en Livy achtervolgen blijken meer met elkaar te maken te hebben dan de twee denken en het is maar wachten of ze de waarheid aankunnen…

Mijn nacht ontvlamd weet zich niet enorm te onderscheiden van boeken als Vijftig tinten en de Crossfire serie, maar dat betekent niet dat dit boek saai is. Integendeel! Ik vloog door de bladzijden heen en ik kon het boek maar moeilijk opzij leggen. De verhaallijn is interessant en ik was toch wel erg benieuwd naar het geheim van M. Toen dat geheim eindelijk onthuld werd, was ik toch wel een beetje verbaasd, want ik had het niet aan zien komen. Dat was dus zeker een positieve verrassing!

De personages zijn fijn om over te lezen, maar toch is het jammer dat het personages zijn zoals we gewend zijn van erotische verhalen: het mannelijke hoofdpersonages is enorm bazig en het vrouwelijke hoofdpersonage laat constant over zich heen lopen. Daar had ik soms wel problemen mee, want ik wilde Livy regelmatig een duw geven en vertellen om voor zichzelf op te komen. Het is jammer dat Malpas Livy niet wat stoerder heeft gemaakt, maar misschien ontwikkelt zij zich zodanig door de serie heen dat we in het laatste boek over een onverschrokken Livy lezen. Who knows?

Als je van erotische verhalen houdt met een leuke verhaallijn, dan is Mijn nacht ontvlamd zeker een aanrader! Het verhaal is ietwat voorspelbaar, maar het blijft wel een echte pageturner.

Mijn nacht ontvlamd

Jodi Ellen Malpas

6 november 2014

ISBN 9789401602983
    Uitgever Xander
    459 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

One Night - Promised

Xander

Erotische roman

1  2  3  4  5
    (12 stemmen)

Hij valt Livy direct op als hij het café inloopt. Wat een mooie man, die indringende blauwe ogen... Livy's hart staat opeens stil. Maar ze zal hem nooit meer zien, denkt ze, als hij weer weg is. Dan vindt ze een op een servet geschreven boodschap voor haar, achtergelaten door hem. Het is een uitnodiging: hij wil een nacht om haar te aanbidden, zonder gevoelens, zonder verplichtingen, met alleen maar heel veel plezier. Zijn naam? M.

Tegen beter weten in neemt Livy de uitnodiging aan. Maar na die ene nacht willen ze allebei meer... Wie is de man achter de snelle auto's, de mooie pakken en het chique appartement? En hoe gevaarlijk is deze wederzijdse obsessie?