Recensie: Betoverd door jou RECENSIE

Al sinds jongs af aan is Sophie verliefd op Jake, de stoere vriend van haar broers. Ze wordt echter door zowel haar familie als Jake gezien als het engeltje van het gezin: ze is de bibliothecaresse die altijd lief is en nooit wat fout zal doen. Ze wil echter niet schattig zijn; ze wil het hart van bad boy Jake veroveren. Ze besluit daarom om tijdens het huwelijk van haar broer de knappe Jake voor zich te winnen. Wat ze echter niet weet is dat Jake al jarenlang verliefd op haar is, maar niks wil ondernemen omdat hij zijn vrienden (Sophies broers) niet wil verliezen. Zal het Sophie toch lukken om Jake voor zich te winnen?

Betoverd door jou zal zeker geen prijs winnen vanwege de verhaallijn, maar toch had ik hoge verwachtingen voor dit boek. Als een verhaal als dit goed uitgewerkt is, dan kan het alsnog mijn hart veroveren. Ik begon dus positief, maar met iedere bladzijde die ik omsloeg, voelde ik meer de neiging om dit boek opzij te gooien en nooit meer op te pakken.

De personages, die best oké zijn qua karakter, zijn matig uitgewerkt waardoor je ze amper leert kennen. Mijzelf inleven in het verhaal was zo goed als onmogelijk, want ik had het idee dat ik het script las van een bar slechte dramaserie: de personages zijn oppervlakkig en missen diepte, maar toch blijf je kijken omdat je wil lachen om de melodramatische scenes. Op een gegeven moment kon ik echter niet meer lachen om alle drama, maar bereikte ik een punt waarop ik dit boek het liefst door mijn raam had gegooid. De plotwendingen in dit verhaal zijn namelijk zó cliché en onorigineel, dat ik gelijk geen zin meer had om te lezen.

Oppervlakkige personages en de verhaallijn, die zo voorspelbaar is dat je het boek eigenlijk niet eens hoeft te lezen om te weten wat er gebeurt, maakten dit boek een drama om te lezen. Met een blije zucht gooide ik dit boek naast mij neer toen ik het uit had gelezen. Zelfs als je van romantische boeken houdt die cliché zijn, kan je Betoverd door jou misschien maar beter opzij laten liggen, want er zijn genoeg auteurs die wel interessante verhalen neer weten te pennen die je aan het hart gaan.

Betoverd door jou

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Sophie Sullivan is bibliothecaresse in San Francisco en al sinds haar vijfde stapelverliefd op Jake McCann, de beste vriend van haar broer. Twintig jaar later is ze ervan overtuigd dat deze bad boy haar nog steeds alleen ziet als een van die `schattige Sullivan-tweeling. Jake kan alle vrouwen krijgen, vooral dankzij het grote geld dat hij verdient met zijn Ierse pubs. Maar de enige vrouw die hij écht wil is Sophie, het zusje van zijn beste vriend. Pas wanneer de slimme, prachtige en schandalig sexy Sophie na jaren weer voor zijn neus staat en Jakes fantasie werkelijkheid wordt, geeft hij toe aan zijn verlangens. Jake weet dat zijn liefde voor Sophie geheim moet blijven als hij zijn vriend niet wil verliezen.