Recensie: Marokko, here we come! RECENSIE

Familie de Mol is op wereldreis. Nadat ze de loterij hebben gewonnen, zijn ze schatrijk geworden. Eerst was het Suriname, toen New York en nu zijn ze aangekomen in Marokko. Floortje kijk haar ogen uit, het is zo’n prachtig land! Het overweldigt haar, de kruiden, vrolijke kleuren en het geloof. Samen met haar familie, demente oma en haar oma’s oppas Anansi bezoekt ze moskeeën, maken ze een tocht op dromedarissen en struinen ze de markt af. Het klinkt als een droomvakantie, maar niet voor familie de Mol; Floortjes moeder koopt uit medelijden de hele markt leeg, haar broer Ruben maakt ongewenste foto’s, Anansi vertrouwt de verkopers niet, en alsof dat al niet genoeg was rent hun hondje Victoria een moskee binnen. De chaos is compleet, en dan heb je ook nog Arib waarvan haar hart op hol slaat. Hij is een medewerker in het hotel waar Floortje met haar familie overnacht. Het lijkt echt wat te worden tussen die twee, tot Floortjes familie besluit om verder te reizen door Marokko. Zouden ze nog bij elkaar blijven? En zou familie de Mol nog meer chaos veroorzaken?

Dit is het derde boek uit de serie met reisavonturen van Floortje de Mol en haar familie. Er staan leuke weetjes over Marokko in dit boek, dus ook nog een soort gids! Dit boek is leuk en spannend geschreven. Het zijn niet al te lange hoofdstukken, maar wat ik wel miste was een inhoudsopgave. De hoofdstukken hebben namen, dus ik had wel verwacht een inhoud te vinden. Het was zo niet zo overzichtelijk waar ik nu eigenlijk aan het lezen was. Dat is wel een minpuntje, maar verder is het boek vlot geschreven, waardoor het leuk blijft. De avonturen van Floortje zijn zeker een aanrader voor kinderen die ook een beetje interesse in andere landen hebben. Maar het boek staat natuurlijk niet alleen maar vol met informatie over het land.

Marokko, here we come!

1  2  3  4  5

Floortje de Mol is op wereldreis met haar ouders, haar broer Ruben en zus Katoo en hun demente oma. Ze hebben de jackpot gewonnen en zijn in één klap multimiljonair. Van het geld reizen ze de hele wereld over. Na Suriname en New York, reizen ze in dit boek af naar Marokko. Floortje heeft er zin in! Maar zoals altijd heeft de reis weer wat onverwachte wendingen in petto...

Marokko, here we come! Is het derde deel over Floortje de Mol en haar familie. Het is een reisdagboek, landengids, scrapboek en verhaal ineen! Met veel informatie over Marokko en coole tips van Floortje.