Recensie: Girl Online RECENSIE

De onhandige 15-jarige Penny heeft een geheim: ze schrijft onder de naam Girl Online een immens populaire blog over haar leven, waaronder haar recente paniekaanvallen. Als Penny na een zoveelste stuntelige actie viral gaat, is ze maar wat blij dat haar ouders haar en haar beste vriend Ollie meenemen naar New York waar haar ouders een bruiloft moeten organiseren. Daar ontmoet ze de knappe Noah, de kleinzoon van de cateraar, op wie ze verliefd wordt. Alleen heeft Noah ook een geheim dat Penny's anonieme blog in gevaar brengt.

Girl Online is een ontzettend schattig, zoet en girly verhaal. De cover past er wat dat betreft dan ook perfect bij. Penny is een leuk personage om te volgen. Al snapte ik niet altijd al haar keuzes even goed, ze groeit enorm tijdens het verhaal. De blogjes in het verhaal zijn een leuke toevoeging en zorgen ervoor dat je Penny nog beter leert kennen. Ik was erg verrast toen ik begon met lezen en het echt een heel leuk boek vond. Het leest vlot en het houd je geboeid waardoor je wil blijven lezen. Bovendien snijdt het boek onderwerpen aan waar velen zich mee zullen kunnen identificeren, zoals het overwinnen van je angsten, vriendschappen, verliefdheid  en online pesten. Helaas volgt het boek een vrij standaard formule waardoor het verhaal niet echt origineel is en al snel te voorspellen valt wat er gaat gebeuren. Ook waren sommige gebeurtenissen net iets te toevallig waardoor verschillende passages niet echt realistisch overkwamen. Zo is het al snel duidelijk wat Noah's geheim is, maar lijkt Penny dit niet door te hebben en is Penny al wel erg snel tot over haar oren verliefd op Noah. Desondanks is het een vermakelijk en romantisch verhaal dat absoluut voor wat uurtjes leesplezier zal zorgen en je met een blij en tevreden gevoel achterlaat. Als je zin hebt in een luchtig en lief liefdesverhaal met een happy ending, dan zou ik Girl Online zeker eens een kans geven.

Girl online

1  2  3  4  5
    (7 stemmen)

Penny heeft een geheim: onder de alias Girl Online blogt ze over schooldrama's, jongens, haar rare, chaotische familie en de paniekaanvallen die ze sinds kort heeft. Wanneer alles alleen maar slechter lijkt te gaan, stuurt haar familie haar naar New York. Daar ontmoet ze de knappe en gitaar tokkelende Noah. Penny wordt verliefd en natuurlijk houdt ze elke ontwikkeling bij op haar blog. Maar Noah heeft ook een geheim, een geheim dat Penny's dekmantel in gevaar brengt. En erger nog: ook haar belangrijkste vriendschap komt hierdoor op het spel te staan.