Recensie: Laat me niet alleen RECENSIE

Rachel Jenner is een alleenstaande moeder, die nog druk bezig is haar scheiding te verwerken, als  haar zoontje Ben Finch tijdens een boswandeling spoorloos verdwijnt. Rachel dacht dat het geen kwaad kon hem alleen vooruit te laten gaan naar een speelplek, terwijl zij langzamer volgde. Eenmaal daar aangekomen bleek Ben verdwenen te zijn. Een onderzoek wordt gestart en als Rachel tijdens een persconferentie afwijkt van het door de politie omschreven protocol, wordt ze door de media neergezet als een slechte moeder en misschien zelfs wel de dader. Het is een schok voor Rachel, maar ze geeft niet op en blijft zoeken naar haar zoontje.

Het is een prachtig, gevarieerd verhaal, dat op een unieke manier is beschreven. Aan de ene kant verteld uit het oogpunt van de moeder Rachel en aan de andere kant vanuit de optiek van rechercheur Jim Clemo, Het beschrijft niet alleen het verloop van de zaak van de verdwijning, maar gaandeweg, door de dingen die de personen tussendoor vertellen over het verleden, ontvouwt zich de gehele geschiedenis.

Het verhaal gaat niet eens zozeer over het jongetje en wat er met hem gebeurd is, als wel over de gedachten en reacties van de tweehoofdpersonen.  Deze worden zo goed omschreven, dat je als lezer je direct betrokken bij hen voelt. De twee verhaallijnen sluiten ook naadloos op elkaar aan.

Het is een pakkend, aangrijpend verhaal, dat je vanaf de eerste bladzijde blijft boeien. De gevoelens van de personen zijn heel realistisch beschreven en de lezer kan zich er direct mee vereenzelvigen. Gilly MacMillan schrijft to the point en krachtig en eindigt haar hoofdstukken met spannende cliffhangers, om in het volgende hoofdstuk de zaak vanuit de andere hoek te belichten, waardoor je constant verder wilt lezen om te weten hoe het afloopt.

Dit boek is een echte aanrader en krijgt van mij zondermeer 5 sterren!

Laat me niet alleen

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Op de dag dat Ben, de achtjarige zoon van Rachel Jenner, vermist raakt stort Rachels wereld in. Ze is compleet onvoorbereid op de felheid waarmee ze wordt aangevallen door de media. Van de krant tot blogs: iedereen heeft een mening over haar. Ze liet Ben eventjes alleen en nu is hij verdwenen – het hele land vindt dat zij schuld aan zijn verdwijning heeft. Maar wat heeft er werkelijk die middag plaatsgevonden? Radeloos gaat ze op zoek naar hem. Gevangen tussen angst over het lot van haar zoon, de druk van het politieonderzoek en van de publieke opinie moet Rachel de afschuwelijke waarheid onder ogen zien: er is niemand, zelfs niet in haar familie, die ze kan vertrouwen…