Recensie: Een affaire in Cornwall RECENSIE

Na “Sterren boven Cornwall” brengt Liz Fenwick haar tweede roman “Een affaire in Cornwall” uit. De rode draad doorheen beide verhalen is Cornwall, een idyllische omgeving in het zuiden van Engeland. De twee verhaallijnen zijn wel verschillend.

In “Een affaire in Cornwall” maken we kennis met Jude. Ze laat haar verloofde voor het altaar staan, vlucht weg en komt in Pengarrock terecht, een vervallen landhuis boven op een klif in Cornwall. Daar ontmoet ze Tristan, de zoon van de eigenaar, die het landhuis wil verkopen. Jude wil daar echter een stokje voor steken. De rijke geschiedenis van het huis mag namelijk niet zomaar verloren gaan.

Cornwall is niet voor niets de rode draad doorheen de boeken van Liz Fenwick. Ze kent de omgeving door en door en kan die ook prachtig beschrijven: de indrukwekkende tuinen, het gigantische landhuis, de eindeloze stranden… Je wordt helemaal ondergedompeld in een typisch Engelse omgeving. Liz Fenwick slaagt er eveneens in om de personages gedetailleerd te beschrijven. Je gaat daardoor makkelijker met hen meeleven en het verhaal leest vlotter. Naarmate je verder komt in het verhaal merk je zelfs dat zowel Jude als Tristan een evolutie meemaken in hun persoonlijkheid en leven. Sommige delen van het verhaal zijn redelijk voorspelbaar, andere delen eerder mysterieus en tragisch.

Een affaire in Cornwall” is een romantisch verhaal met voldoende historische, humoristische en mysterieuze elementen erin verwerkt.

Een affaire in Cornwall

Liz Fenwick

5 maart 2014

ISBN 9789022569603
    Uitgever Boekerij
  • Oorspronkelijke titel:

A Cornish Affair

Boekerij

1  2  3  4  5

Als Jude voor het altaar staat, wordt de druk van haar aanstaande huwelijk haar plotseling te veel. Ze vlucht de kerk uit en laat heel wat achter: een verbijsterde verloofde, haar woedende moeder en gasten die genoeg stof tot roddelen hebben voor de rest van het jaar. Vol schuldgevoel en schaamte trekt Jude zich terug in Pengarrock, een vervallen landhuis boven op een klif in Cornwall. Hier mag ze de uitgebreide bibliotheek van de familie Trevillion catalogiseren. Het huis is een welkome schuilplaats voor Jude en ze raakt er zelfs compleet van in de ban wanneer ze een tragische geschiedenis ontdekt, met daarin de suggestie van een verborgen schat. Maar de huidige eigenaar blijkt niet half zo veel van Pengarrock te houden als zij, en wil het huis verkopen. Kan ze hem op tijd op andere gedachten brengen?