Recensie: Middernacht - 8 - Jenna RECENSIE

Het verhaal van Jenna begint meteen met spanning en sensatie, omdat Jenna is aangevallen door de Oude. Meer dood dan levend, doet deze man iets vreemd met haar. Wanneer Jenna ontwaakt na een coma, blijkt het mysterie groter te zijn dan verwacht. Niemand weet wat er met Jenna aan de hand is en wat voor invloed de Oude op haar lichaam heeft. Daarnaast is Dragos druk bezig met het plannen om de Broederschap hard aan te pakken.

Het boek van Jenna is het achtste deel in de serie en aangezien ik niet alle vorige delen heb gelezen, was ik bang dat ik de verhaallijn niet goed zou kunnen volgen. Al snel kwam ik erachter dat ik mij geen zorgde hoefde te maken, want de geschiedenis van de Broederschap in het verhaal werd uitgelegd. Hoewel de personages van de vorige delen ook in het boek van Jenna langskomen, hoef je niet per se de andere delen gelezen te hebben. Eigenlijk is het een nieuw verhaal en volgen alle middernacht boeken dezelfde rode draad: een einde maken aan Dragos en zijn leger.
Dat je meer leest over de vrouwen uit de vorige delen, vind ik als fan van deze serie erg leuk. Ik hoop dat ik in de volgende delen meer over Jenna kan lezen, want het einde van het boek liet mij achter met veel vragen over Jenna.

Het verhaal van Jenna is wederom sexy en vol met spanning, waardoor ik niet kan wachten op het volgende deel! Wat mij betreft mag de serie nog lang doorgaan.

Middernacht #8

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

In de bevroren wildernis van Alaska ontsnapt oud-politieagent Jenna Darrow ternauwernood aan een aanslag op haar lichaam én ziel. Maar de traumatische ervaring laat iets achter vanbinnen, een nieuw soort honger. Om hiermee te leren leven, zoekt ze onderdak bij de Broederschap, een mysterieus, eeuwenoud genootschap van vampiers dat de wereld wil beschermen tegen hun woeste tegenstanders.

Het is daar dat ze Brock leert kennen, de woest aantrekkelijke vampier met donkere ogen die Jenna niet alleen helpt te genezen, maar haar ook doet verlangen naar iets bovennatuurlijks. Samen met Brock ontdekt ze een wereld vol vuur en verlangen. Maar ook een wereld van dood en verderf, met name als ze zich gaat inzetten voor het doel van de Broederschap.