Recensie: Pizza om zelf thuis te maken RECENSIE

Pizzaliefhebbers opgelet! Heb jij altijd al willen weten hoe je pizza's from scratch maakt? Dan moet je nu naar de boekenwinkel rennen (of als het regent je laptop erbij pakken) en dit boek kopen. In Pizza om zelf thuis te maken leer je hoe je de allerlekkerste pizza's helemaal thuis in eigen keuken maakt. Van saus tot bodem en van de garnering tot weetjes over de pizzasteen die alles nog lekkerder maakt, je leert het allemaal.

Wat ik heel belangrijk vind bij een receptenboek is dat er duidelijke foto's staan, het liefst naast of heel dichtbij het recept. Gelukkig voldoet dit boek daarin volledig aan mijn verwachtingen! We beginnen in dit boek ook echt bij het begin. Welke ingrediënten en keukengerei gebruik je om vervolgens de perfecte pizzabodem te maken? Daarna ga ja aan de slag met de basis ingrediënten. Als je dit allemaal onder de knie hebt, dan gaat er een wereld voor je open. Giuseppe en Bridget delen de ene na de andere heerlijke pizza, maar vergeet ook niet de smaakvolle bijgerechten!

Ik ben echt heel blij dat ik dit boek voor Chicklit mocht reviewen, want als echte pizzaliefhebber had ik natuurlijk een goed excuus om zelf aan de slag te gaan. Bekijk hieronder mijn creatie, een zelfgemaakte pizza met tomatensaus, rode uit, zoete puntpaprika, ham, chorizo en rucola. Zeer geslaagd! Oh, en het boek krijgt natuurlijk 5 hartjes van mij ;)

Pizza om zelf thuis te maken

1  2  3  4  5

Originele recepten om in uw eigen keuken échte pizza's te maken.

De zuurdesempizza's van pizzeriaketen Franco Manca worden door velen als de beste in Groot-Brittanië beschouwd. Eigenaar Giuseppe Mascoli en rijzende ster in de bakkerswereld Bridget Hugo hebben de recepten zo aangepast dat u ze nu ook thuis kunt maken. Zonder houtoven, maar met hetzelfde resultaat door ze te bakken op een pizzasteen of zware bakplaat, in een gietijzeren pan of soms zelfs door ze te frituren. Daarnaast vindt u in dit boek seizoensvariaties, salades, adviezen over de beste ingrediënten en tips en technieken om thuis de lekkerste authentieke en ambachtelijke pizza's te maken.