Recensie: Naai je complete garderobe op maat RECENSIE

Het naaien van je eigen kledingsstukken is tegenwoordig helemaal hip, dit blijkt wel uit de populariteit van het RTL4 programma Door het oog van de naald. Net als vroeger zijn er weer steeds meer mensen die een naaimachine in huis hebben en deze niet meer alleen gebruiken voor het herstellen en verstellen van kleding.

Naai je complete garderobe op maat is niet zomaar een boek, maar eerder een soort naslagwerk vormgegeven als boek. Wanneer je het boek open slaat heb je aan de ene kant een grote enveloppe vol met patronen, waarop duidelijk staat aangegeven wat welk patroon is. Aan de andere kant vind je vervolgens het boek waarin uitleg wordt gegeven over de basis (stoffen, pasvormen en afwerking) en daarbij passende patronen waar je zelf mee aan de slag kunt.
Het boek is kleurrijk vormgegeven met veel foto's, afbeeldingen en stap voor stap instructies. Werkelijk alles wordt uitgelegd vanaf het begin: hoe analyseer je een naaipatroon (wat betekenen de verschillende symbolen), hoe neem je iemand zijn maat op, hoe maak je een patroon op maat, hoe moet je kleding afwerken en dan nog wat specialistische handelingen. Erg handig voor de leken zoals mij, maar ook aan de meer gevorderde naaister is gedacht door middel van masterclasses over bijvoorbeeld ingewikkelder te naaien stoffen als wol of stretchstof.

Naai je complete garderobe op maat neemt je mee in de wereld van de mode en doet dit op een erg handige, leuke en overzichtelijke manier. De foto's in het boek laten zien dat je zelf echt hele leuke kleding kunt naaien, die helemaal niet suf of oudbollig hoeft te zijn! Of je nu een beginnend naaister bent of een wat meer ervaren naaister, die graag een aantal basispatronen bij elkaar gebundeld wil hebben, met Naai je complete garderobe op maat ben je verzekerd van een mooi en leerzaam boek waar je veel profijt van zult hebben.

Naai je complete garderobe op maat

1  2  3  4  5

Mode op maat!
    Zelf mode maken is de trend! In dit boek vind je bijna 30 tijdloze naaipatronen die iedereen op maat kan maken. Of het nou een legging, geplooide rok of lange jas is; ontwerpen genoeg voor een gloednieuwe garderobe. Elk patroon is voorzien van moeilijkheidsgraad, stapsgewijze beschrijvingen en illustraties, inclusief advies over stofkeuze.