Recensie: De leerling RECENSIE

Sophia kan haar geluk niet op wanneer ze wordt toegelaten tot een prestigieuze acteerschool. Ze heeft het thuis niet breed en had eigenlijk voor de grap auditie gedaan, maar de verrassing is groot wanneer ze de toelatingsbrief ontvangt. Beroemd acteur Marc Blackwell is de eigenaar van de school en verzorgt dan ook enkele lessen. Sophia kan niet geloven dat ze les van hem gaat krijgen. Hij is wereldberoemd én superknap, welk meisje zou niet blij zijn om hem als leraar te hebben? Eenmaal op school wordt echter al snel duidelijk dat de twee zich enorm tot elkaar aangetrokken voelen…

De leerling is een erotisch boek, te vergelijken met Vijftig tinten en de boeken van Sylvia Day. Ondanks dat op het internet behoorlijk wat negatieve recensies te vinden zijn over dit boek, had ik nog aardig hoge verwachtingen toen ik begon met lezen. Dit genre is namelijk ideaal als luchtige hap tussendoor, iets waar ik wel weer aan toe was na het lezen van boeken met wat heftigere verhaallijnen.

Dit boek is in heel veel dingen geslaagd, maar geen van allen was positief. Ik heb me echt mateloos geïrriteerd aan het hele verhaal en ik moest mijzelf er met moeite doorheen worstelen. Mijn grootste struikelblok waren de personages: vreselijk! Sophia heeft absoluut geen ruggengraat en laat constant over zichzelf heenlopen. Ze heeft de persoonlijkheid van een dode vis. Marc is de mysterieuze, zelfverzekerde man waar we al honderd keer over hebben gelezen in soortgelijke boeken. Hij is opdringerig en manipuleert Sophia meerdere keren in het doen van dingen die zij eigenlijk niet wilt uitvoeren. Vond je Vijftig tinten grijs een ongezonde relatie portretteren? Dan moet je dit boek écht niet lezen. Marc maakt er misbruik van dat Sophia nooit voor zichzelf opkomt en ik vond het echt misselijkmakend om te lezen hoe hij zichzelf constant aan haar opdringt.

De verhaallijn? Niet veel soeps, maar daar moet dit genre boeken het ook niet van hebben. Dit komt echter nu wel enorm naar voren, want de personages vond ik drie keer niks, dus ik moest het echt van het verhaal hebben. Ik had ook, meerdere momenten in het boek, het idee dat er iets gezegd werd wat totaal niet klopte met iets dat daarvoor beschreven werd. Het zijn kleine dingentjes, maar die trekken je wel uit het verhaal (niet dat ik er ook maar enigszins in zat, maar oké).

Het enige positieve dat ik te melden heb over dit boek is dat ik er wel in een sneltreinvaart doorheen vloog, maar dat kwam ook omdat ik het zo snel mogelijk uit wilde hebben. De schrijfstijl is dus wel fijn, maar daar blijft het ook bij.

Op zoek naar een erotisch boek? Loop hier maar met een wijde boog omheen. Er zijn genoeg boeken die een relatie portretteren die gezond én sexy is.

De leerling

Su Quinn

30 maart 2015

ISBN 9789401603744
    Uitgever Xander
    320 pagina's
  • Ondertitel:

The Ivy Lessons-1

Xander

Erotische roman

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Marc is jong, succesvol en sexy. Maar hij is ook Sophia's docent... Als Sophia een plek bemachtigt aan het Ivy Drama College kan ze haar geluk niet op. De toneelschool is opgericht door Marc Black - een van Engelands beroemdste acteurs - en hij geeft er zelf ook les. Hij staat bekend om zijn ijzeren discipline, striktheid en veeleisendheid. Maar Sophia voelt zich aangetrokken tot deze afstandelijke, maar fascinerende docent. Sophia raakt in de ban van Marc, Marc valt voor de onschuld van Sophia. Hij laat haar grenzen overschrijden die ze niet voor mogelijk hield. Alle regels die tussen een docent en een leerling bestaan, worden moeiteloos overboord gegooid.