Recensie: Volgende keer bij jou RECENSIE

Volgende keer bij jou! Is de tweede roman van Åsa Hellberg. Het verhaal gaat over drie vrouwen, Carina, Isabella en Elsa. Drie totaal verschillende types die allemaal één ding gemeen hebben: ze staan op een keerpunt in hun leven. In een opwelling besluit Carina een Bed & Breakfast te beginnen en sleept ze haar beste vriendin Isabella mee naar Engeland om dit avontuur met haar aan te gaan. Isabella zit ondertussen met haar gedachten bij de knappe Sam, die ze onlangs heeft ontmoet. Zelf kan Carina haar hoofd er ook niet helemaal bijhouden door de beroemde acteur CG. Ondertussen ervaart Elsa haar eigen problemen en zal blijken hoe belangrijk vriendschap is in lastige situaties.

Dit boek begint verrassend, omdat het zich eens niet in London of New York afspeelt, maar in Stockholm, Zweden. In het begin is het even wennen aan de schrijfwijze, het verhaal is niet geschreven vanuit één persoon. Åsa Hellberg neemt je mee in de gedachten van de drie hoofdpersonen, maar af en toe ook in die van een ander. Wel zorgt dit ervoor dat het verhaal lekker vlot leest, zit er voldoende spanning in en een vleugje romantiek mag natuurlijk ook niet ontbreken. Wel vond ik het einde een beetje afgeraffeld, binnen een paar bladzijden waren ineens alle problemen opgelost. Volgende keer bij jou! krijgt van mij 4 hartjes, een fijn boek om relaxed in het zonnetje te lezen!

Volgende keer bij jou!

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Isabella, ooit een beroemd actrice en nu ondernemer, staat op een keerpunt in haar leven: na jaren te hebben geleefd met haar naar aandacht hunkerende, overspelige echtgenoot is ze van hem gescheiden en heeft ze haar bedrijf verkocht. Isabella's beste vriendin Carina woont in Engeland en is qua karakter de tegenpool van Isabella: ze is een kleurrijke, nogal impulsieve persoonlijkheid. Ook zij staat op een keerpunt in haar leven: ze is na een lang huwelijk door haar man aan de kant gezet voor een veel jongere vrouw. Ze stelt Isabella voor om samen een bed & breakfast te gaan runnen even buiten Londen - volgens haar is dat het avontuur dat ze nodig hebben. Elsa heeft haar hele leven in de schaduw van haar man gestaan en zichzelf altijd weggecijferd. Nu haar man is overleden, vindt ze dat het tijd is om wat van de wereld te zien. Ze gaat naar het vliegveld van Stockholm om daar op de bonnefooi iemand te volgen, in de hoop dat dit haar naar een exotische bestemming zal leiden. Ze belandt in Londen en leert Isabella en Carina kennen. Een ontmoeting met verstrekkende gevolgen...