Recensie: Anna & de French Kiss RECENSIE

Anna moet van haar vader een jaar gaan studeren in Parijs. Ze doet er alles aan om hier onderuit te komen, maar er zit niets anders op. Als ze eenmaal in Parijs is, wordt ze gelukkig opgenomen in de vriendengroep van het meisje dat een kamer naast haar heeft: Meredith. Met haar gedachten zit Anna nog in Amerika, en dan vooral bij haar bijna-vriendje Toph. Amerika verdwijnt steeds meer naar de achtergrond en Parijs komt in beeld. Daarnaast krijgt Anna steeds meer oog voor St. Clair, een van de jongens uit de vriendengroep. Er zijn alleen wat obstakels: hij heeft een vriendin, Meredith heeft ook een oogje op St. Clair, en Anna is zelf toch verliefd op Toph? Toch worden Anna en St. Clair steeds closer. Anna merkt dat ze verliefd op hem wordt, ondanks dat ze weet dat het geen zin heeft. Maar waarom gaat St. Clair dan zo vaak met haar mee naar de bioscoop? En waarom is hij op een gegeven moment vaker bij Anna dan bij zijn vriendin?

Anna & de French Kiss is een heerlijk feelgood boek en ik heb er dan ook echt van genoten! Het boek heeft een fijne schrijfstijl waardoor je door het boek heen vliegt. De hoofdpersoon is wel aan de jonge kant, waardoor ik me niet echt met haar kon identificeren en ik haar af en toe wat naïef vond. De karakters zijn daarentegen wel goed uitgewerkt. Ik vond het dan ook jammer om afscheid te moeten nemen van de vriendengroep. Tijdens het lezen van dit boek word je ook een beetje verliefd op St. Clair. De achtergrond van het romantische Parijs maakt het allemaal een tikkeltje romantischer: denk aan kleurrijke macarons, films kijken in schattige, Franse bioscopen en de toeristische bezienswaardigheden zoals de Notre Dame en het Pantheon. Het is een voorspelbaar boek, maar dat maakt het niet minder leuk. Ik genoot vooral van de uitwerking dat je samen met iemand met een relatie bent, maar toch bij iemand anders wil zijn. Het klinkt zo simpel, maar het ligt toch vaak een stuk ingewikkelder. Dat vind ik leuk uitgewerkt aan dit boek en het is ook realistischer dan het zoveelste liefdesverhaal. Als je van fijne en romantische boeken houdt, raad ik je dit boek zeker aan.

Anna & de French kiss

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Anna kijkt erg uit naar haar laatste jaar op school in Atlanta, waar ze een cool bijbaantje heeft, een lieve vriendin en waar haar secret crush opeens interesse in haar lijkt te hebben. Dan wordt ze door haar vader naar de kostschool in Parijs gestuurd. Anna voelt zich eerst doodongelukkig, maar dat gevoel ebt gauw weg als ze Étienne St. Clair ontmoet. Étienne is charmant en heeft de looks & de brains… en een vriendin. Maar in de Stad van de Liefde moeten wensen uit kunnen komen. Zal een jaar vol bijna-romantische ervaringen eindigen met de felbegeerde French Kiss?