Recensie: Jenny 2.0 RECENSIE

Hartsvriendinnen staan er om bekend: De een is rustig en de ander is avontuurlijk, want opposites attracts. Dat is precies hoe het gaat tussen de afwachtende en bescheiden Jenny en de extroverte en ondernemende Patricia. Ze zijn al jaren vriendinnen, maar de nieuwe liefde van Jenny gooit roet in het eten. Als Patricia dan ook nog besluit om te gaan verhuizen, ver weg van haar beste vriendin, dan komt hun vriendschap op het spel te staan. Blijven ze hartsvriendinnen of drijft de grote afstand de vriendinnen uit elkaar?

Jenny 2.0 is een heerlijk boek om mee te nemen op vakantie. De schrijfstijl van Olga van der Meer is lekker vlot, herkenbaar en vooral zeer vermakelijk. Ze haalt alledaagse problemen aan, waardoor het verhaal iets aan de voorspelbare kant is, maar eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet erg. Het zijn van die typische dingen die je tegenkomt in het dagelijkse leven: een bemoeizuchtige schoonmoeder, problemen op het werk, een sociaal leven onderhouden en ondertussen ook nog je eigen keuzes maken ondanks de sterke mening van je man. Ik vind het erg leuk hoe Olga het verhaal vanuit Jenny vertelt, maar toch Patricia ook een stem geeft, daardoor zit er voldoende afwisseling in het verhaal. Mijn conclusie: met 4 hartjes zeker een aanrader om mee te nemen in je koffer op weg naar Frankrijk!

Jenny 2.0

1  2  3  4  5

Het is tijd voor een new and improved Jenny: Jenny 2.0
    Jenny en Patricia zijn beste vriendinnen sinds de middelbare school, ondanks hun totaal verschillende levens. De vriendschap verandert als Jenny trouwt met een man die Patricia niet ziet zitten, en Patricia met haar grote liefde Serge naar het buitenland vertrekt. Jenny’s huwelijk met Henry wordt niet wat ze ervan verwacht en als ze dan ook nog ontslagen wordt, besluit ze naar Frankrijk te gaan, naar Patricia.