Recensie: Lustmoorden RECENSIE

Rechercheur Aector McAvoy en de rest van zijn team vormen samen de Eenheid Zware Georganiseerde Criminaliteit en doen onderzoek naar een bende wiettelers die gewelddadige moorden op hun geweten hebben. Wanneer McAvoy in zijn vrije tijd echter een mobiele telefoon vindt en hij stuit op een aantal bijzondere sms-berichten besluit hij zijn recherche kwaliteiten hier op los te laten vanuit persoonlijke interesse, maar wanneer er steeds meer lijken beginnen op te duiken die verband lijken te houden met de mobiele telefoon wordt het meer dan een persoonlijke zoektocht.

Lustmoorden is een verhaal met een goed plot dat mij desondanks niet echt heeft weten te boeien. David Mark heeft de neiging om erg uit te wijden wanneer hij iets beschrijft, waardoor de spanning niet echt opgebouwd wordt en ik vaak zinnen opnieuw moest lezen omdat mijn aandacht verslapte. Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat het me niet gelukt is om het boek uit te lezen. Naast het feit dat de schrijfstijl me niet aansprak, zit er weinig vaart in het verhaal en wordt er van de ene hoofdpersoon naar de andere gesprongen wat in dit geval het verhaal ook niet echt ten goede komt.
Het verhaal krijgt van mij twee hartjes puur voor het plot wat op zich interessant had kunnen zijn...

Lustmoorden

1  2  3  4  5

David Mark is de auteur van de thriller `De mazen van het net. Ook `Lustmoorden speelt zich af in Hull. Wanneer Simon Appleyard gevonden wordt, naakt en bungelend aan een touw in zijn appartement in Hull, wordt de zaak al snel afgedaan als een zelfmoord. Maar als er meer lijken opduiken die allemaal verband lijken te houden met het lokale eroticawereldje, wordt rechercheur Aector McAvoy op de zaak gezet. Uit zijn onderzoek blijkt dat de top van de politie erbij betrokken is, een machtige groep mensen die liever een misdaad begaat dan dat er openbaarheid komt over hun bezigheden. Mensen met zóveel macht dat ze de carrière van McAvoy makkelijk om zeep kunnen helpen.