Recensie: Waterfall RECENSIE

Waterfall is het vervolg en gelijk het einde op Teardrop van Lauren Kate. Eureka heeft magische tranen en in Waterfall heeft ze de wereld onderwater gehuild en zodoende Atlantis terug gebracht. Atlantis wordt gereageerd door de koning Atlas en Atlas wil dat Eureka nog één traan laat zodat de glorie van Atlantis terug kan komen. Helaas betekent dit dan ook gelijk dat de wereld zoals wij die kennen ten onder gaat aan de kwade Atlas. Atlas heeft bezit genomen van het lichaam van haar beste vriend. En nu moet Eureka samen met haar familie, vrienden en Ander een reis maken om Atlas te kunnen verslaan.

Dit boek is al een tijdje uit en nadat ik Teardrop had gelezen bood ik me snel aan om ook dit boek te lezen. Waarom duurde het dan zolang voordat ik deze recensie af had? Omdat ik me er echt niet doorheen kon worstelen! Na meerdere pogingen gewaagd te hebben wilde het me niet lukken. Uiteindelijk heb ik mezelf op snel leesstand in het zonnetje gepland en heb ik het toch gelezen.

Waterfall begint met de mededeling dat door Eureka miljoenen mensen zijn gestorven. Dit zorgt ervoor dat je geen sympathie kan vinden voor het hoofdpersonage. Dan gaat het verder met de Kiemdragers die onsterfelijk zijn en altijd de wereld wilde beschermen van Atlas ‘het grote kwaad’. Maar blijkbaar veranderen ze hun levensdoel opeens en besluiten ze dat ze Atlas gaan helpen. Dit is erg ongeloofwaardig aangezien ze in het vorige boek zo hun best deden om de wereld te beschermen. Lauren Kate schrijft wel goed en het boek zou in principe goed kunnen weg lezen maar het verhaal irriteerde me te erg helaas. Misschien dat dit boek de echte Lauren Kate fans (en Teardrop fans) meer aanspreekt dan het bij mij deed maar helaas is dit voor mij een flop na haar vorige boeken.

Waterfall

1  2  3  4  5

De Teardrop-serie vertelt het verhaal van de 17-jarige Eureka, met haar tranen heeft ze de kracht om een wereld weg te spoelen. Het onvoorstelbare is gebeurd: Eureka"s tranen hebben de aarde overspoeld en Atlantis doen stijgen. Met Atlantis is ook de boze koning Atlas bovengekomen. Eureka is de enige die hem kan stoppen, maar eerst moet ze leren vechten. Samen met haar vrienden Cat en Ander begint ze aan een reis door de oceaan op zoek naar de mysterieuze Solon die weet hoe ze Atlas kunnen verslaan. De tijd dringt. Zal hun belangrijke missie slagen?