Recensie: Stijlicoon RECENSIE

Angie James woont in New York en leeft een wild leven met veel uitgaan, drank en zelfs drugs. Wanneer ze echter op een ochtend wakker wordt in het luxueuze SOHO Grand hotel met een envelop op het nachtkastje met daarin drieduizend dollar en een gat in haar geheugen, vraagt Angie zich af of ze wel goed bezig is. Wanneer ze er vervolgens niet veel later op een feestje op een jacht achter komt dat haar 'vriend' Stef haar aanprijst bij verschillende mannen als prostituee, besluit Angie haar leven drastisch om te gooien.

Stijlicoon is het tweede boek in de Brooklyn girls serie, dat gaat over de vijf huisgenoten en vriendinnen Pia, Angie, Julia, Coco en Madeleine. In het eerste deel van de Brooklyn girls serie speelt Pia de hoofdrol en in dit deel is het de beurt aan Angie James. De boeken zijn prima afzonderlijk van elkaar te lezen, omdat er in het verhaal niet ingegaan wordt op wat er in het andere boek gebeurd is. Toen ik begon met lezen in Stijlicoon moest ik wel even wennen aan de schrijfstijl van Burgess of misschien was het ook de persoonlijkheid van Angie, het verhaal ging een beetje van de hak op de tak en er werd veel uitgewijd met veel details en veel bijzinnen of juist erg veel korte zinnen. Eenmaal verder in het verhaal had ik hier minder last van en begon het verhaal me steeds meer aan te spreken. Ik ben dan ook blij dat ik hier even doorheen heb gelezen, want uiteindelijk vond ik het best een leuk boek. Het is een vrij luchtig verhaal dat voor veel meiden wel herkenbaar is en wat een aantal verrassende en spannende wendingen kent. Een prima boek dus voor op vakantie deze zomer waar je niet te veel bij moet nadenken en wat je prima tussendoor even neer kunt leggen.

Stijlicoon

1  2  3  4  5

Angie wil het maken in de modewereld van New York

Diep vanbinnen is de wilde Angie superromantisch, maar vanbuiten is ze cool. Ze is dol op mode en droomt van een baan bij een gerenommeerd ontwerper. In het echte leven werkt ze in een grote kledingzaak.

Angie heeft een rijke vriend die haar altijd meeneemt naar exclusieve feesten, dure jachten en hipsterbars. Maar die vriendschap blijkt gebaseerd op drijfzand... Er móét iets veranderen in haar leven...

Langzaam ontdekt Angie wat ze écht wil - en vindt ze een crazy little thing called echte liefde.

• The Originals feiten die je waarschijnlijk nog niet wist

• De 15 beste boeken uit de Reese Witherspoon Book Club