Recensie: De jacht RECENSIE

De politie is normaliter degene die de moorden oplost, maar in Londen is een moordenaar actief die het alleen op politieagenten gemunt heeft. En dat houdt ze aardig bezig. Inspecteur Maeve Kerrigan en haar collega Josh Derwent zijn op een bruiloft als ze worden weggeroepen om de eerste moord te onderzoeken. Vanaf dat moment gaat het in sneltreinvaart.

Maar er is meer aan de hand: Maeve leest per ongeluk een sms die binnenkomt op de telefoon van haar baas Godley. Een sms die weinig goeds voorspelt. Het levert extra spanning op: want wie smst Godley?

De Ierse auteur Jane Casey studeerde Engelse letterkunde en heeft al meerdere bestsellers op haar naam staan. Voor zo’n  jonge schrijfster heeft zij een enorm donker talent voor het beschrijven van gruwelijke moorden. De motieven van een moordenaar zijn zo goed uitgewerkt dat je bijna begint te twijfelen aan haar eigen geestelijke gesteldheid. Ze heeft in elk geval een rijke fantasie en daar vaart haar lezer wel bij.

Dit boek is een echte pageturner en geeft je kippenvel, ook al zit je lekker op het strand in de zon. Lezen voor het slapen gaan kan net: als je niet gevoelig bent voor enge dromen!

De jacht

1  2  3  4  5

Jane Casey – De jacht De politie hoort misdaden op te lossen en niet het slachtoffer ervan te worden, maar in 'De jacht' van Jane Casey wordt Londen geterroriseerd door een moordenaar die het alleen op politieagenten gemunt lijkt te hebben. Maeve Kerrigan en haar leidinggevende Josh Derwent worden op de zaak gezet. Het is een race tegen de klok, want welke collega is het volgende slachtoffer?