Recensie: Seeker I RECENSIE

Het verhaal speelt zich af rond drie personages: John, Quinn en Shinoba. Deze drie zijn aan het trainen om een seeker te worden. Een eerzaam beroep waarbij ze de wereld behoeden van tirannie en goed doen in de wereld. Ze worden opgeleid door Briac, Quinn haar vader. Briac heeft echter een hele andere kijk op seeker zijn en daar komen Quinn en Shinoba pas achter als hun opleiding is afgerond. Gaan Quinn en Shinoba mee in hun nieuwe lot of vechten ze ertegen? John is nog geen seeker en heeft ook hele andere plannen. Hij wil namelijk de athame. De athame is het krachtigste instrument in de mensheid en John doet er alles aan om deze te krijgen.

Seeker is een Young Adult/ Fantasy boek dat erg goed wordt ontvangen. Ik kon dus niet wachten om dit boek te lezen. Het boek begint gelijk spannend en zonder veel informatie over de karakters ga je gelijk het verhaal in. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog maar ik ben toch teleurgesteld.
Je krijgt weinig sympathie voor de karakters mee in het begin aangezien je niet veel leert over hun. Dit zorgde ervoor dat ik me moeilijk kon verliezen in het verhaal. Maar naarmate ik verder lees, leest het boek toch lekker weg.
Quinn en Shinoba slaan op de vlucht met athame om zo te proberen een nieuw leven te starten maar John wil wraak voor zijn familie en hetgene wat hij het liefste wil is de athame. Ook al betekent dit dat hij zijn relatie met Quinn op het spel zet. Het verhaal begon veelbelovend maar op een gegeven moment is het gewoon irritant. Het is een redelijk dik boek maar het verhaal is niets omvattend. Het lijkt wel een spelletje van overgooien met de athame (nu heeft hij hem, nu zij weer) en de personages gedragen zich onvolwassen en irritant. Quinn blijft een zwak houden voor John (als we het hebben over een gewelddadige relatie!) en dit is erg storend. Daarnaast lijken alle hoofdstukken op een gegeven moment op elkaar. Elke keer weer hetzelfde liedje: Quin en John ontmoeten elkaar, de athame verruilt van eigenaar en iedereen vlucht weer bij elkaar weg.

Soms wilde ik het boek weg leggen, soms irriteerde ik me en soms wilde ik graag verder lezen. Een boek waarvan ik het leuk vind dat ik het heb gelezen, maar die ik niet snel nog een keer zal oppakken

Seeker I

1  2  3  4  5

Seeker is het verhaal van Quin Kincaid. Ze heeft jaren van intensieve training ondergaan om, zoals zij denkt, het nobele doel van een eerbiedwaardige Seeker na te streven. Pas wanneer het te laat is, ontdekt ze dat ze de oude artefacten en de heilige kennis niet voor iets nobels zal gebruiken maar om een moordenaar te worden. Van een afgelegen landgoed in Schotland naar het drukke, futuristische Hong Kong; Quin doet er alles aan om haar lot te ontlopen, maar ze kan er niet aan ontkomen. In een allesbeslissende strijd hoog boven Londen biedt ze het hoofd aan oude en nieuwe vijanden en zal ze haar pad voor de toekomst moeten kiezen.