Recensie: Powerfood - Van Friesland naar New York RECENSIE

Na haar eerste boek 'Powerfood' komt de Friese Rens Kroes nu met deel twee: Powerfood, van Friesland naar New York. Alles voor een happy & healthy lifestyle, volgens Kroes. In dit boek vind je tientallen recepten die geïnspireerd zijn door haar jeugd in Friesland en door de plek waar Rens besloot om voedingsdeskundige te worden, het bruisende New York. Het boek is opgedeeld in zeven delen: Ontbijt, lunch, diner, snacks, sweets, toppings en drinks. Voor elk wat wils! Elk deel begint met een korte introductie, een kleine persoonlijke noot van de schrijfster.

Een van de belangrijkste punten van een kookboek vind ik de uitstraling en ik kan je vertellen, dat doet Rens goed! Het boek staat vol prachtige foto's van heerlijke recepten en natuurlijk ook foto's van Rens zelf. Een groot pluspunt! Aangezien ik het eerste boek van Rens ook heb, heb ik ze kunnen vergelijken met elkaar. In Rens' eerste boek miste ik nogal eens foto's bij de recepten. Zo was er bijvoorbeeld een pagina met een foto, gevolgd door drie recepten. Maar dat is in dit boek gelukkig niet het geval. Bij de (volgens mij) meeste recepten staan duidelijke foto's waardoor je een goed voorbeeld krijgt. Dan de daadwerkelijke recepten. Ik denk dat de health freaks onder ons hun hart kunnen ophalen, want als voedingsdeskundige weet Rens maar al te goed hoe je gezond kunt eten, zonder dat het eentonig wordt. Wel moet je rekening houden met veel superfoods, die soms iets aan de prijzige kant kunnen zijn en ingrediënten zoals boekweitmeel die je niet dagelijks zult gebruiken. Tenminste, dat geldt voor mij. Verder raad ik dit boek aan iedereen aan die gezondere opties aan zijn of haar 'dieet' wil toevoegen. Of aan diegene die inspiratie wil opdoen om huidige niet-zo-gezonde recepten een klein beetje aan te passen, zodat deze iets gezonder worden.

Ga jij het boek van Rens kopen? Of heb je haar eerste boek?

Powerfood - Van Friesland naar New York

1  2  3  4  5

Meer Powerfood: van Friesland naar New York

Rens Kroes biedt opnieuw een verzameling recepten voor een happy & healthy lifestyle! Haar jeugd in Friesland legde de basis voor Rens’ kennis van en interesse in gezonde voeding. Nog steeds vindt zij daar volop inspiratie voor nieuwe recepten. New York is de stad die ten grondslag lag aan Rens’ wens om voedingskundige te willen worden. Het is de stad die haar eindeloos inspireert. De stad die bovendien bakermat is van vele gezondheidstrends. Het contrast tussen stad en platteland komt tot uitdrukking in Rens’ heerlijke en toegankelijke recepten en in de fraaie food- en lifestylefotografie.