Recensie: Sinds je weg bent RECENSIE

Holly Jefferson wordt al op jonge leeftijd weduwe en heeft weinig reden om te lachen in het leven. Twee jaar na het noodlottige ongeval van haar man, ontmoet ze Ciaran Argyll, de zoon van een rijke zakenman. In eerste instantie wil Holly niets van Ciaran weten, maar langzaam maar zeker ontwaken haar gevoelens en lijkt ze hem wel erg leuk te gaan vinden...

Sinds je weg bent is de allereerste roman van Anouska Knight en is wat mij betreft een knaller! De lieve, bescheiden Holly met haar innemende persoonlijkheid steelt direct je hart en neemt je hand in hand mee in haar levensverhaal. Na een aantal jaren ongelukkig zijn, is het een opluchting dat ze eindelijk een prins op het witte paard tegenkomt. Sinds je weg bent lijkt dan ook wel op een modern sprookje. Naast de heerlijke romantische verhaallijn, is de schrijfsstijl van Knight erg prettig en vlieg je, op een roze wolkje, het verhaal door.
In haar thuisland heeft Knight ondertussen al twee andere boeken op de planken liggen en als deze net zo heerlijk weg lezen als Sinds je weg bent, durf ik gerust te zeggen dat chicklit-land weer een echte chicklit auteur rijker is!

Sinds je weg bent

1  2  3  4  5

Holly Jefferson heeft heus wel door dat iedereen om haar heen opgelucht ademhaalt als ze eens glimlacht, en dat begrijpt ze ook wel. Het is nu twee jaar geleden sinds het lot haar een keiharde dreun toediende. Voor de buitenwereld lijkt het alsof ze de draad heeft opgepakt - ze werkt weer in haar taartenwinkel, bezoekt vrienden… maar zij zelf weet dat ze er nog lang niet is. Dan ontmoet ze Ciaran Argyll. Hij is knap, leidt een leven vol privileges en staat naar haar gevoel kilometers van haar af. Gaandeweg blijkt echter dat hij helemaal niet zo oppervlakkig is, dat hij eigenlijk heel leuk is - en dat hij haar wel ziet zitten! Maar ze durft de stap naar meer niet te zetten. Is ze nou gewoon verstandig… of laat ze een nieuwe kans op vriendschap en misschien zelfs liefde door haar vingers glippen?