Recensie: Ik verdrink in jou RECENSIE

Nell Hawthorne en Kyle Calloway zijn al onafscheidelijk sinds hun geboorte en hebben sinds hun 16e een relatie. Als Kyle door Nell te redden plotseling komt te overlijden wordt Nell verscheurd door verdriet en schuldgevoelens. Op Kyle’s begrafenis leert ze Colton kennen, de oudere broer van Kyle die al jaren niet meer thuis is geweest.
Twee jaar later komen Nell en Colton elkaar toevallig tegen in New York. Er vliegen vonken over en weer en ondanks dat ze beiden weten dat het geen goed idee is om iets met elkaar te beginnen, gebeurt het toch. Maar Nell wordt nog altijd verteerd voor schuldgevoelens en ook Colton heeft zo zijn eigen problemen te overwinnen...

Er worden de laatste tijd steeds meer New Adult boeken uitgegeven. Toen ik Ik verdrink in jou zag, was ik dan ook meteen nieuwsgierig: meestal liggen New Adult boeken mij namelijk wel. Zou dat met dit boek ook het geval zijn?

Wilder’s schrijfstijl is prettig en leest vlot. Af en toe, en dan voornamelijk in het begin, voelen de dialogen wat geforceerd aan. Dat wordt echter ruimschoots goedgemaakt door de prachtige woordkeuze van Wilder bij beschrijvingen en gedachten van de personages. Meerdere malen heb ik een passage nog een keer gelezen omdat ik het zo mooi vond. De gedachten kwamen daardoor ook ontzettend realistisch over: de pijn, twijfel en schuldgevoelens van Nell kwamen ontzettend bij me binnen. En in het begin spatte de liefde tussen Kyle en Nell van de pagina’s af.

Wilder is niet makkelijk voor haar personages. Zowel Nell als Colton krijgen heel wat te verduren. Ik vond het erg realistisch dat Wilder haar personages van begin tot eind liet worstelen met hun problemen, in plaats van deze al snel te laten verdampen omdat het tweetal elkaar gevonden heeft. Zo werkt het immers niet. Muziek is een belangrijke factor in het verhaal, er komen meerdere malen songteksten in het boek voor. Ik verdrink in jou is al met al een heerlijk verhaal over omgaan met schuldgevoelens, afrekenen met demonen uit het verleden en weer durven te leven.
.

Ik verdrink in jou

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

De zestienjarige Nell Hawthorne heeft verkering met Kyle Calloway, die ze al haar hele leven kent. Als Kyle overlijdt, stort haar wereld in. Op de begrafenis ontmoet ze Kyles oudere broer, Colton. Jaren later komen ze elkaar in New York weer tegen. Colton merkt dat Nell de dood van zijn broer nooit heeft verwerkt. Ze wordt verteerd door angst en schuldgevoelens. Hij beseft dat het geen goed idee is om iets met haar te beginnen, maar het gebeurt toch. Beiden moeten pijn en demonen uit het verleden zien te overwinnen