Recensie: Muren van glas deel 3: Bestemming RECENSIE

We hebben er meer dan een jaar op moeten wachten, maar dat was het zeker waard! Nederlandse schrijfster Marique Maas (pseudoniem van bestselleracteur Esther Verhoef) bracht onlangs De Bestemming uit, deel drie van de serie Muren van Glas. In dit deel neemt Marique je mee in de onstuimige relatie van de Brabantse Nadine de Jonge en de wereldberoemde interieur- en kledingontwerper Daniel Holland. Niet alleen het vele reizen, maar ook een reeks angstige gebeurtenissen legt spanning op de relatie van die twee. Toch vindt Daniel genoeg momenten om Nadine mee te nemen in zinderende avonturen.

Een aantal keren heb ik bij mijn favoriete boekenwinkel geïnformeerd of het nieuwste boek er al was, dus mijn hart maakte ook een sprongetje toen ik dit boek voor Chicklit.nl mocht recenseren. En het stelt zeker niet teleur! Velen zeggen dat deze serie van Maas het Nederlandse antwoord is op Fifty Shades van James, maar persoonlijk vind ik deze serie veel beter. De schrijfstijl vind ik vele malen prettiger en de verhaallijnen hebben meer diepgang. Wat mij wel opvalt is dat sommige hoofdstukken vrij kort zijn en dat het doordoor eerder korte fragmenten zijn. De een vindt dit waarschijnlijk prettig, omdat het vlot wegleest. De ander vindt langere hoofdstukken misschien iets prettiger. Al met al een mooie afsluiting van de serie, 5 hartjes waard!

Muren van glas 3: de bestemming

1  2  3  4  5
    (11 stemmen)

In de De ontmoeting leerde Nadine de succesvolle en dominante Daniel kennen en verloor ze langzaamaan de grip op haar leven. In Harde grenzen heeft ze haar relatie met hem verbroken, maar is Daniel niet van plan haar op te geven. Als Nadine vervolgens de waarheid over haar verslavende minnaar ontdekt staat ze voor een moeilijke keuze. Hoe zal het Nadine en Daniel in deel 3 vergaan? Voor liefhebbers van Fifty Shades (Vijftig tinten) van E.L. James en Crossfire van Sylvia Day.