Recensie: Olé RECENSIE

Mette en Sara zijn zusjes en dol op Spanje. Ze besluiten een taalcursus Spaans te gaan volgen in Barcelona. Als Sara, de avonturier van de twee, een ongeluk krijgt, gaat Mette alleen naar Barcelona. Eigenlijk durft ze niet zo goed zonder haar stoere zusje die nergens bang voor is. Ze is helemaal op zichzelf aangewezen en maakt in het begin weinig tot geen vrienden.  Iedereen in de taal klas lijkt beter te zijn dan haar en zijn alleen maar met elkaar bezig. Als ze de Zweedse jongen Ole ontmoet die in het gasthuis naast haar logeert wordt haar vakantie een stuk interessanter. Het enige probleem is dat de gemene fashion bloggers uit Parijs die in haar klas zitten ook een oogje hebben op Ole.

In Olé zit niet veel spanning en diepgang, maar het is een vrolijk zomers boek waar je tijdens het lezen niet veel bij na hoeft te denken. Er gebeurt gedurende het boek niet echt iets. In het hele boek komt er één kleine ruzie voor. Toch werd ik op de één of andere manier getriggerd om verder te lezen. Ik denk dat dit is, omdat Mette haar gevoelens goed worden omschreven. Tijdens het verhaal worden er ook wel eens Spaanse zinnen geschreven met vertaling en uitspraak. Daardoor blijft het verhaal leuk.

Waar ik persoonlijk aan moest wennen is dat het verhaal in de verledentijd is geschreven. Al was dit na een aantal bladzijdes niet meer storend. Achter in het boek staan nog een paar bladzijdes met zinnetjes en weetjes over de Spaanse taal en Barcelona. Een leuke toevoeging.

Ik raad dit boek aan voor jongere meiden die een simpel boek willen lezen over liefde en vriendschap. Ik vond het verhaal goed, maar het was toch leuk geweest als er een spannend moment in het boek verwerkt zat. Dat mis ik wel, ik had het bijvoorbeeld wel interessant gevonden als de ruzie met de fashion bloggers uit de hand liep of dat er een keer iets mis ging in de taalklas.

Olé!

1  2  3  4  5

Geen beschrijving beschikbaar.