Recensie: De wegen van het hart RECENSIE

De wegen van het hart gaat over Joseph Rooney Smith. Hij is een simpele en verlegen man die op de vuilniswagen werkt. Zijn enige doel in het leven is een warm en comfortabel thuis. Alle vrouwen in het dorp zijn gek op hem, alleen is hij niet op zoek naar een vrouw. De leuke vrouwen die in hem geïnteresseerd zijn, en dat zijn er genoeg, ontwijkt hij zo veel hij kan. Op een dag verhuist hij, wat een vriend hem heeft aanbevolen. Rooney heeft namelijk niet veel geld en probeert zo goedkoop mogelijk te wonen. Dit huis is echter luxer dan Rooney is gewend. In het huis ontmoet hij een jong meisje, Nellie. Zij lijkt net zo verlegen en teruggetrokken als hijzelf. Maar Nellie zoekt geen contact met Rooney en probeert hem zo veel mogelijk te vermijden. Dit maakt Rooney alleen maar nieuwsgieriger. Nellie wordt thuis slecht behandeld, en Rooney wil zich er in eerste instantie niet mee bemoeien. Als Rooney Nellie probeert te helpen, maakt hij het alleen maar erger. Totdat Nellie op een dag wordt gearresteerd...

Catherine Cookson schrijft op een mooie manier, en weet altijd de juiste omschrijving van bepaalde woorden te vinden. Ze omschrijft de situatie kort, zodat er vaart zit in het verhaal, en je niet lang blijft hangen. Het verhaal komt echter wel zeer langzaam op gang, zelfs voor een roman. Je moet dus in het begin even doorzetten, maar dan heb je ook wat. Het einde is namelijk precies wat je gehoopt had, maar er zit ook een twist in wat het ook een beetje spannend houdt.

Ik heb het boek drie hartjes gegeven, omdat het boek langzaam op gang komt en je eerst door de zure appel moet bijten. De kaft is super leuk en het verhaal zelf natuurlijk ook! De schrijfstijl van Catherine Cookson is fijn, en het leest aardig vlot weg.

De wegen van het hart

1  2  3  4  5

Joseph Rooney Smith is een eenvoudige, verlegen man die zijn brood verdient op de vuilniswagen. Hij heeft een duidelijk doel: een warm, comfortabel thuis. Maar zijn leven delen met een vrouw, dat durft hij niet aan. Diep in zijn hart is hij een romanticus, maar hij sterft nog liever dan dat te tonen. De leuke vrouwen die in hem geïnteresseerd zijn, en dat zijn er genoeg, ontwijkt hij zo veel hij kan. Toch komt er op een dag verandering in Rooneys vrijgezellenbestaan als hij Nellie ontmoet. Zij lijkt net zo verlegen en teruggetrokken als hijzelf. Maar wanneer ze, geheel in tegenspraak met haar karakter, haar hart bij hem uitstort, brengt ze de zachtaardige Rooney in verwarring en maakt ze gevoelens bij hem los waarvan hij niet wist dat hij ze had.