Recensie: Puur Eten 2 RECENSIE

Toen ik het boek Puur eten dat je gelukkig maakt in mijn handen had, las ik vluchtig de achterkant. Ik had nog niet eerder een kookboek van Pascale Naessens gelezen, dus ik wist niet wat ik kon verwachten. Pascale Naessens is een Belgische auteur die meerdere kookboek varianten van Puur heeft uitgebracht, Mijn Pure Keuken, Mijn Pure Keuken 2, Puur Genieten en de twee Puur Eten delen.

Pascale Naessens vindt eten zoals de natuur het heeft bedoelt belangrijk. Ze eet ook alleen maar natuurlijke voeding. Geen E-nummers of slechte toevoegingen, maar gewoon puur zoals de natuur dat heeft bedoelt. Ze houdt van de natuur en het water. “Daar waar de oever en het water elkaar raken, vind ik de zuiverste en lekkerste voeding”, zoals Pascale Naessens heel mooi zegt.

Het boek zit heel leuk in elkaar, en het is ook zeer interessant om te lezen. Het is zo veel meer dan een paar recepten. Pascale legt alles duidelijk uit en laat haar vizie op gezond eten sterk naar voren komen.

Dit kookboek is bedoeld voor mensen die eten belangrijk vinden, en die niet eten om te vullen. Pascale geeft handige tips, en door mooie foto’s blijf je je aandacht erbij houden.

Ik vind Puur eten 2 een mooi boek, en het staat zeker vol met super handige tips! Dit boek is wel echt een kookboek voor de gevorderde kok. De recepten zijn niet altijd even makkelijk maar wat zijn ze lekker en krijg je er een goed gevoel van! Qua variatie en ingrediënten is dit boek geweldig. Je hebt niet veel ingrediënten nodig en er staat van alles wat in. Je hebt vis, groente, vlees etc.

Pascale Naessens heeft weer een super kookboek geschreven vol met leuke weetjes, handige informatie, recepten en vooral ook inspiratie. Dus houd je van gezonde voeding en lekker koken? Dan is dit zeker een boek voor jou!

Puur Eten 2

Pascale Naessens

30 september 2015

ISBN 9789401426145
    Uitgever Lannoo
  • Ondertitel:

dat je gelukkig maakt

Lannoo

Kookboeken

1  2  3  4  5

Geniet van de heerlijkste recepten met een zomers tintje.

De boeken van Pascale Naessens hebben werkelijk een beweging op gang gebracht: mensen genieten weer in alle vrijheid van eten, terwijl ze gezonder en slanker worden. Haar romantische stijl van koken slaat aan vanwege de heerlijke, eenvoudige recepten die voor iedereen haalbaar zijn. Jong en oud, iedereen is enthousiast. 'Pascale heeft haar volk gezond leren eten' luidt het. Dat haar manier van koken een groot publiek aanspreekt bewijzen de vele Facebookcommunity's waar de liefhebbers van de 'pure keuken van Pascale' hun ervaringen en recepten delen. Alles begint met passie. Ook dit boek. Pascale leeft dicht bij de natuur en ze houdt van het water. Daar waar de oever en het water elkaar raken, vindt ze ook de zuiverste en lekkerste voeding. Vis, schaaldieren, zeewier, en schapen en koeien die grazen in de polder.