Recensie: Wolken boven Montana RECENSIE

Drie volwassen vrouwen, drie verschillende levens komen samen. Willa, Tess en Lily hebben dezelfde vader, maar andere moeders. Het verhaal begint wanneer hun vader komt te overlijden en hij de ranch ‘Mercy’, en een hoop geld achterlaat. Willa, die altijd bij hun vader is gebleven, verwacht dat de ranch naar haar zal gaan. Op de dag van de begrafenis komen Lily en Tess voor het eerst op de ranch. Tess is een stadmeisje en vindt niets aan het ‘boerenleven’, Lily vindt het juist heerlijk. Wanneer de spullen en het geld worden verdeeld onder de drie zusjes, worden ze verrast door wat hun vader hen achtergelaten heeft. Willa, Tess en Lily moeten een jaar lang  samen op de ranch doorbrengen. Ieder krijgt evenveel van de ranch en het geld, mits ze dat jaar samenwonen. Willa is het niet eens met de beslissing van haar vader, ze heeft bij voorbaat al een ‘hekel’ aan haar zusjes. De zusjes hebben hun eigen verleden, en vijanden die ze ook meenemen naar de ranch...

Het verhaal is super spannend, en Nora Roberts blijft gewoon hele goede boeken schrijven. Wanneer je aan dit boek begint, kun je niet meer stoppen met lezen! Het boek deed mij denken aan MCleod’s Daughters, waar ik veel van genoten heb. De ruwe mannen en de sterke vrouwen die zich proberen te bewijzen, de ‘slechteriken’ die altijd een dodelijke fout maken. Het boek was puur genieten en ik denk dat ik het over een paar maanden gewoon nog een keer ga lezen!

De boeken van Nora Roberts lezen altijd lekker weg. Ik kom geen moeilijk woorden, lastige personages of spelfouten tegen, gelukkig! Het boek is volgens mij ook verfilmd (al een paar jaar terug). Ik heb de film nooit gekeken, maar dit boek heeft mij zeer nieuwsgierig gemaakt naar de film. Ik ga deze zeker zo snel mogelijk bekijken.

Het boek krijgt van mij zeker 5 sterren (het maximaal aantal sterren), kon ik maar meer sterren geven!

Wolken boven Montana

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Ze hebben elkaar nog nooit gezien, de drie dochters die Jack Mercy ieder bij een andere vrouw verwekte. Dat doen ze pas tijdens zijn begrafenis en daarna, bij de lezing van het testament waarin hij zijn ranch - ter waarde van bijna twintig miljoen dollar - aan hen nalaat. De voorwaarde die hij eraan verbindt, is echter de grootste schok voor hen. Ze blijken pas recht te hebben op de erfenis als ze een heel jaar samen op de ranch hebben doorgebracht.

Voor Tess, het stadsmeisje dat niets liever wil dan incasseren en zo snel mogelijk terug naar LA, is het een ware nachtmerrie. Voor Lily, op de vlucht voor haar gewelddadige echtgenoot, lijkt het een welkome adempauze. Voor Willa, de enige van de drie die op de ranch is opgegroeid en in haar ogen de meeste rechten heeft, voelt het als puur verraad.

Uiteindelijk beseffen ze dat ze geen keus hebben. Ondanks hun uiteenlopende - om niet te zeggen botsende - karakters zullen ze het een jaar lang samen moeten zien uit te houden. Op zich al een hele uitdaging, maar wanneer duidelijk begint te worden dat iemand eropuit is de ranch - en hen - kapot te maken, worden ze pas echt op de proef gesteld.