Recensie: Nopi RECENSIE

Mijn eerste indruk van het boek was, wauw! Wat een prachtboek. De cover alleen al ziet er super mooi uit. En hij is zo groot en uitgebreid, je raakt echt nooit uitgekookt! Het boek heeft in iedergeval 310 pagina's vol met heerlijke recepten van voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten. Ook wordt er een heel hoofdstuk besteed aan cocktails ! Ja, ja dat is heel handig.

De recepten uit dit kookboek zijn wel bedoeld voor mensen die echt van koken houden, en die er ook goed in zijn! Want, wat staan er lekkere dingen in, maar je hebt een eindeloze lijst van ingrediënten! Dus de gerechten worden ook al weer heel gauw duur. Het boek staat vol met de mooiste foto's van hoogstaande culinaire voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten. Of je deze prachtige recepten ook daadwerkelijk thuis zo goed kan maken, hangt echt van het niveau van de kok af...

In het boek zit ook een leuke boekenlegger, zo weet je ook waar je gebleven bent, handig! Het boek is niet zomaar een bundel, van de lekkerste gerechten het is ook nog persoonlijk. De koks worden niet buiten beschouwing gelaten en komen allemaal op de foto. Een leuke extra! Het is altijd interessant om te kijken wie de recepten hebben geschreven.

Ik geef het boek 5 sterren, en dat is dik verdiend! Want het boek ziet er geweldig uit en de recepten zijn moeilijk, maar niet onmogelijk. De foto's zien er zo goed uit dat je ze zo uit het boek wil pakken en opeten.

Nopi

1  2  3  4  5

Ook voor wie er (nog) niet heeft gegeten valt er meer dan genoeg te genieten in dit vijfde boek van bestsellerauteur en kok Yotam Ottolenghi. 'NOPI' bevat ruim honderd nieuwe recepten die hij samen met zijn chef-kok Ramael Scully schreef. Scully's onmiskenbaar Aziatische roots gecombineerd met de Midden-Oosterse stijl die we van Ottolenghi kennen leveren onweerstaanbare gerechten op als Geroosterde eendenborst met hazelnoot-bierboter en de NOPI-klassieker Burrata met bloedsinaasappel, korianderzaad en lavendelolie. Met 'NOPI' bewijst Ottolenghi eens te meer waarom we hem en zijn eten in onze harten hebben gesloten.

Yotam Ottolenghi wist met zijn bestsellers 'Plenty', 'Ottolenghi - Het kookboek', 'Jeruzalem' en 'Plenty More' het gebruik van sumak, za'atar en granaatappelpitten in het hele land op de kaart te zetten. Ottolenghi is tevens eigenaar van een groep gelijknamige restaurants en winkels, met vestigingen in onder andere Notting Hill en Kensington, en van restaurant NOPI.
    Ramael Scully, geboren in Kuala Lumpur (Maleisië), begon zijn culinaire carrière op zeventienjarige leeftijd in Sydney (Australië). Tegenwoordig werkt hij in Londen als chef-kok bij NOPI.

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton